استاندار همدان:

کارآفرینان، افسران جنگ اقتصادی کشور هستند

استاندار همدان گفت:یکی از راهکار‌های برون‌رفت از مشکلات کشور توانمندی و تقویت حوزه کارآفرینی و حمایت از فعالان اقتصادی است.

علیرضا قاسمی فرزاد در اولین جلسه هیات اندیشه ورز کارآفرینی و کارآفرینان برتر استان با تاکید بر اینکه حمایت از کارآفرینان در دستور کار دولت سیزدهم قرار داردگفت: اگر در بخش اقتصادی و تولیدی کشور به خودکفایی دست پیدا کنیم تحریم‌ها و جنگ اقتصادی بی اثر خواهد شد.

او تشکیل این هیات اندیشه ورز را اتاق فکری برای کیفیت بخشی به کارآفرینی اعلام کرد و گفت: این هیات با دعوت از کارآفرینان از آن‌ها درخواست دارد که با همفکری و هم اندیشی و به اشتراک گذاشتن تجارب به حوزه‌های مختلف، موجب افزایش بهره وری و ارتقای تولید شوند.

استاندار همدان گفت: کانون کارآفرینی یک اتاق فکر است که به کمک ساختار و سیستم حاکمیت و دولت آمده و تجارب خود را برای بهبود فضای کسب و کار و راندمان تولید عرصه می‌کند و به اشتراک می‌گذارد.

قاسمی فرزاد گفت:کانون کارآفرینی را متشکل از کسانی دانست که در حوره کارآفرینی تخصص و تبحر دارند و با تلفیق علم و دانش دانشگاه و محیط کار، راهکار‌های عملیاتی و اجرایی پیشنهاد می‌دهند.

او گفت: کانون کارآفرینی، محیطی برای ارائه تجربه‌ها است تا در سطح محیط و استان اجرا شود و با شرایط خاص محیط و فضای مقتصی استان سازگار باشد.

استاندار همدان مهمترین مولفه در تولید استان را محدودیت منابع آبی برشمرد و گفت: تولید محصولات دانش بنیان و کالا‌های اساسی به سمت افزایش تولید محصولات کم آب بر با بهره وری بالا سوق داده شود.

قاسمی فرزاد گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید کالا‌هایی با فناوری بالا از اهداف و راهبرد‌های شعار امسال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" است به پیشگیری از خام فروشی منابع کمک می‌کند و موجب ایجاد ارزش افزوده در استان می‌شود.

او گفت: استان همدان دارای ظرفیت‌های گردشگری بی نظیری مانند غار علیصدر است  که دولت  تمام همت خود را به کار بسته تا زیرساخت‌های گردشگری در استان همدان فراهم شود تا سلامت گردشگر به مخاطره نیفتد.

استاندار همدان  گفت: کنشگران اقتصادی استان باید در سطح بین المللی مطرح باشند و دولت از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، گفت: با توجه به منابع غنی موجود، کانون کارآفرینی، اتاق فکری برای توسعه و تسهیل فضای کسب کار در راستای جلوگیری از خام فروشی است.

قاسمی فرزاد گفت: فرهنگسازی در استفاده بهینه و نیز تکمیل کانال تصفیه فاضلاب برای استفاده در گلخانه ها توصیه می کنیم و امروز ما در همه عرصه‌ها حرفی برای گفتن داریم.

او گفت: دشمن از دانشگاهیان و بنیاد‌های نخبگان ما واهمه دارد و دشمن به منظور تعطیلی دانشگاه، اغتشاش را به دانشگاه می‌برد تا سرزمین ما را تاراج و تحریم‌های ظالمانه را علیه کشور اعمال کند.

استاندار همدان گفت: توزیع ثروت در نظام اسلامی باید عادلانه و متوازن باشد، که باید با همفکری و به اشتراک گذاشتن اندیشه و همفکری تجارب، زمینه رشد و تعالی را برای استان فراهم کنیم.

در پایان این نشست از کارآفرینان برتر استان قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.