صلح و سازش بیش از ۱۰۰۰ پرونده در شورا‌های حل اختلاف زرند

رئیس دادگستری شهرستان زرند، گفت: طی ۶ ماه نخست امسال بیش از ۱۰۰۰ پرونده در شورا‌های حل اختلاف شهرستان زرند به صلح و سازش ختم شد.

 نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به همراه  امام جمعه و اعضای شورای تامین از مجتمع شورا‌های حل اختلاف شهرستان زرند بازدید کردند .

دراین بازدید ضمن مراجعه به شعب و گفت و گو با قضات، کارکنان شورا و همچنین مراجعان از نزدیک در جریان فرایند‌های رسیدگی قرار گرفتند؛ و تعدادی از کارکنان شورا‌های حل اختلاف شهرستان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود از جمله وضعیت دریافتی را مطرح کردند.

 شریعتی نماینده مردم، پس از شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده گفت: کار شورا‌های حل اختلاف مقدس و بسیار با اهمیت است

او پیگیری مشکلات معیشتی کارکنان شورای حل اختلاف را امری ضروری دانست وبرای پیگیری مسائل و مشکلات حوزه کاری مجموعه شورا‌های حل اختلاف قول مساعد داد.

ابوالفضل فرح بخش رئیس دادگستری شهرستان زرند، گفت: اعضا شورا‌های حل اختلاف نیرو‌هایی هستند که صادقانه و با حقوق و مزایای اندک سال هاست در مجموعه دستگاه قضایی مشغول خدمت هستند و ضرورت دارد برای رفع مسائل و مشکلات حوزه کاری آن‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد.

فرح بخش افزود: شورا‌های حل اختلاف بازوی توانمندی دستگاه قضا در کاهش مراجعات مردمی هستند.

او گفت: کاهش قابل توجه پرونده‌های وارده به محاکم، افزایش صلح و سازش و تسریع در جریان رسیدگی‌ها از دستاورد‌های این شورا‌ها است

فرح بخش اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴ شعبه شورای حل اختلاف در این شهرستان فعالیت دارد از این تعداد ۱۴ شعبه شهری و ۱۰ شعبه روستایی تشکیل می‌دهند و در ۶ ماهه ابتدای امسال ۶ هزار ۴۶۵ پرونده وارد محاکم شده است که از این تعد ۶ هزار ۳۷۱ پرونده مختومه شده است و تعداد ۱ هزار ۱۰۴ پرونده به صلح و سازش منجر شده است .

اوبیان داشت:درشهرستان زرند تعداد ۲۴ شعبه شورای حل اختلاف وجود دارد که تعداد ۱۴ شعبه آن شهری و تعداد ۱۰ شعبه روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.