تحویل بیش از ۱۳ میلیون جلد کتاب درسی به دانش آموزان خراسان رضوی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۳ میلیون جلد کتاب درسی به دانش آموزان خراسان رضوی تحویل داده شده است.

ابوالفضل حسینی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه کارگروه برنامه ریزی، سفارش و توزیع کتاب‌های درسی گفت: کتاب‌ها به میزان ثبت سفارش دانش آموزان، توزیع شده است و دانش آموزی در استان نیست که ثبت سفارش کرده، ولی کتاب تحویل نگرفته باشد؛ مگر اینکه به تازگی سفارش خود را در سامانه ثبت کرده باشد.

او افزود: طبق آمار سامانه سیدا، یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۳ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد، بیش از ۹۷ درصد سفارش کتاب خود را ثبت کرده و کمتر از ۳ درصد در سطح استان ثبت سفارش نکرده اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۱ جلد کتاب درسی، در ۶ مرحله از تهران دریافت و براساس حواله‌های خروجی از سامانه و به میزان آمار ثبت نام شدگان بین ادارات و مدارس توزیع شده است.

حسینی بیان کرد: کتاب‌ها به میزان ثبت نام، توزیع شده و دانش آموزی در استان نیست که ثبت سفارش کرده و کتاب نگرفته باشد و کتاب مازادی نیز در استان موجود نیست.

او تصریح کرد: در استان ۳۹ هزار و ۲۶۶ نفر به این شرح هنوز در سامانه سفارش کتاب خود را ثبت نکرده اند که لازم است این افراد و مدیران با توجه به باز بودن سامانه و زمان یک تا دو هفته‌ای پس از ثبت سفارش برای ارسال کتاب‌ها از تهران، بلافاصله سفارش کتاب خود را ثبت کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: تاریخ ثبت سفارش‌ها در سامانه تا ۱۱شهریورماه بوده است که با توجه به ثبت نشدن سفارش ۳۰۰ هزار دانش آموز در سطح کشور و ۴۰ هزار دانش آموز در خراسان رضوی، این زمان تمدید شده و سامانه سفارش کتب درسی فعال است.

حسینی با بیان این نکته که فقط دانش آموزانی که در سیدا ثبت نام هستند، می‌توانند سفارش کتاب داشته باشند، اظهار کرد: دانش آموزانی که هنوز نام آن‌ها در سیدا ثبت نشده و نیز معلمان می‌توانند از همین سامانه در قسمت سفارش تک جلدی با ثبت کد ملی خود یک دوره کتاب دریافت کنند که این کتاب‌ها از طریق پست ارسال می‌شود و هزینه آن بر عهده خریدار است.

او در خصوص دانش آموزان تکرار پایه یا کسانی که تغییر رشته داده اند افزود: این افراد باید کتاب‌های خود را تحویل گرفته، سپس آن‌ها را مرجوع کنند و دوباره ثبت سفارش جدید داشته باشند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از مشکلات توزیع کتب درسی را توزیع نشدن کتاب‌های درسی در مدارس براساس حواله‌های خروجی از سامانه، عنوان کرد و ادامه داد: مدیران باید فقط بر اساس سامانه و نه براساس لیست خود، توزیع کتاب‌ها را انجام دهند.

حسینی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت سفارش کتاب باید به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس irtextbook.com مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.