تظاهرات گسترده مردم فلسطین در نوار غزه در حمایت از شهر نابلس

پس از شهادت ۵ نفر از رزمندگان مقاومت در نابلس، فلسطینیان در غزه تظاهرات گسترده‌ای را در حمایت از مقاومت نابلس و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر برگزار کردند.

هزاران فلسطینی در نوار غزه امروز سه‌شنبه در حمایت شهر نابلس و محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در این شهر، تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند.

طبق گزارش وبسایت فلسطین الآن، در این راهپیمایی‌ها که فراخوان گروه‌های فلسطینی برگزار شد، شرکت‌کنندگان با برافراشتن پلاکارد‌ها و دست‌نوشته‌های همبستگی با مردم کرانه باختری و مسجد الاقصی، شعار‌هایی را در محکومیت تجاوزات جاری به‌ویژه در شهر نابلس سر دادند.

«اسماعیل رضوان» یکی از رهبران حماس در سخنرانی خود به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی تأکید کرد که جنایت اشغالگران در نابلس بدون مجازات نخواهد ماند و پاسخ مقاومت به اندازه این جنایت خواهد بود.

وی افزود: «رژیم اشغالگر نابلس را به مدت دو هفته است که محاصره کرده، اما اراده مقاومت شکسته نشد. رضوان به ارواح شهدای نابلس و گروه‌های مقاومت کرانه باختری معروف به «عرین الاسود» که در دفاع از بیت المقدس و الاقصی جان باختند ادای احترام کرد.»

وی با تأکید بر این‌که اشغالگران با ریختن خون و هتک حرمت مقدسات از همه خطوط قرمز عبور کرده‌اند، تأکید کرد: «اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در الاقصی، رزمندگان مقاومت را به پاسخگویی به حملات آن در سراسر سرزمین فلسطین سوق می‌دهد.»

رضوان رژیم اشغالگر را مسئول کامل جنایاتش علیه الاقصی و مردم فلسطین دانست و از مردم کرانه باختری خواست تا برای شکستن محاصره نابلس و تبدیل کرانه باختری به آتشفشان زیر پای اشغالگران اسرائیل تلاش کنند.

وی تأکید کرد که نبرد با اشغالگران نبردی باز است و تمام ظرفیت‌های مقاومت غزه برای حمایت از کرانه باختری به کار گرفته می‌شود.

این عضو ارشد حماس از کشور‌های عربی که روابط خود را با این رژیم عادی کرده‌اند خواست تا در روابط خود با اشغالگران تجدیدنظر کنند و به حمایت از مردم فلسطین بازگردند.

پس از شهادت ۵ فلسطینی در شهر محاصره شده نابلس در شب گذشته به دست عناصر رژیم صهیونیستی، گروه‌های فلسطینی در نوار غزه، امروز سه‌شنبه را عزای عمومی اعلام کردند و از شهروندان خواستند تا در همبستگی با رزمندگان مقاومت در کرانه باختری در راهپیمایی شرکت کنند.

حدود ۲ هفته است که شهر نابلس و اردوگاه‌های آن به شدت تحت محاصره ارتش رژیم اشغالگر قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار