معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان:

۱۱۷ محکوم زندان‌های استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار گرفتند

طالبی زاده گفت: ۱۱۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مورد عفو رهبری و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان با اشاره به اینکه امروز مشکل جمعیت کیفری زندان‌ها مشکل جدی است، پیگیری جدی سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان را مورد تاکید قرار داد و گفت: پرونده‌های زندانی دار باید به صورت ویژه و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا حقوق مددجویان زندان‌ها ایفا شده و افراد بدون دلیل در زندان نمانند.

او افزود: مسئولان قضایی و قضات باید توجه خاصی به وضعیت زندان‌ها داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر اجرای دقیق تکالیف قانونی در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های زندانی دار تاکید کرد و بیان داشت: دادستان‌ها و روسای دادگستری‌ها باید ضمن برگزاری جلسات توجیهی برای همکاران قضایی، نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف، اقدامات و تحلیل آمار‌های موجود اقدام کنند.

او بر استفاده از تاسیسات حقوقی جایگزین حبس نیز تاکید و تصریح کرد: بازدید از زندان، وظیفه و تکلیف قضات است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حمیدی ضمن تاکید بر این مطلب که باید از معرفی کودکان کار و متکدیان دستگیر شده از سوی ضابطان دستگاه قضایی به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری شود، بیان داشت: معرفی این افراد بدون تامین قانونی به کانون اصلاح و تربیت درست نیست و از این رو معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان پیگیری‌های لازم را انجام داده اند و سازمان بهزیستی مکلف شده است که نسبت به پذیرش این افراد اقدام کند.

رضا طالبی زاده، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: ۱۱۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مورد عفو رهبری و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

او افزود: از مجموع محکومان مشمول عفو و تخفیف و تبدیل مجازات، ۸۱ نفر با استفاده از عفو رهبری آزاد شده اند و مجازات اعدام ۲ نفر به حبس تبدیل شده است.

طالبی زاده تصریح کرد: از مجموع مددجویان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در استان کرمان، ۶ نفر زن هستند.

سید مجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: طی امسال یک هزار و ۳۳۶ مورد بازدید قضات از زندان‌های استان کرمان انجام شده است.

او افزود: تعداد دادرسی‌های الکترونیک در زندان‌های استان کرمان، ۶ هزار و ۷۷ مورد بوده است و زندان منوجان با تحقق صد درصدی دادرسی الکترونیک، رتبه برتر در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار