وزیر ژاپنی به خاطر ادعای ارتباط با قتل شینزو آبه استعفا کرد

وزیر احیای اقتصادی ژاپن در پی انتشار اخباری مبنی بر ارتباطش با کلیسایی که گفته می‌شود در ترور شینزو آبه تاثیر داشته، استعفا کرد.

یک وزیر ژاپنی امروز (دوشنبه) در پی اتهامات مربوط به ارتباطش با کلیسای «اتحاد» که پس از ترور شینزو آبه مجدداً زیر ذره‌بین قرار گرفته، استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دایشیرو یاماگیوا، وزیر احیای اقتصادی، بدون نام بردن از کلیسا گفت که از سمت خود استعفا می‌دهد، چون نمی‌خواهد اتهامات وارد بر او «بر مباحثات پارلمانی» تأثیر بگذارد. فومیو کیشیدا نیز اعلام کرد که استعفای یاماگیوا را پذیرفته و فردا جایگزینی را اعلام خواهد کرد.

هفته گذشته، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن دستور داد تا تحقیقات دولتی در مورد گروه وابسته به کلیسای اتحاد انجام شود؛ زیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد متهم به قتل آبه، نخست وزیر اسبق ژاپن، به خاطر نارضایتی از عملکرد کلیسا دست به چنین اقدامی زده است. برخی می‌گویند کلیسای اتحاد ژاپن هواداران خود را برای اهدای کمک‌های مالی سنگین تحت فشار قرار می‌دهد. ضارب آبه نیز در اعترافات خود گفته بود مادرش از اعضای قدیمی کلیسای اتحاد بوده و دو دهه پیش به آن ۷۰۰ هزار دلار اعانه اهدا کرده و با این کار خانواده‌اش را به فقر کشانده است.

وزیر احیای اقتصادی ژاپن در روز‌های اخیر به دنبال گزارش‌های رسانه‌های محلی درباره روابط ادعایی او با این گروه، مورد انتقاد پارلمان قرار گرفت. وی ضمن کناره‌گیری اعلام کرده قصد دارد به عنوان یک قانون‌گذار در عرصه سیاسی باقی بماند.
بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، پس از افشای ارتباط کلیسا با سیاستمداران ارشد، محبوبیت دولت ژاپن به ۳۸ درصد کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار