واکسیناسیون بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی است

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوانزا و کووید ۱۹، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در این فصل (پاییز) است.

جلیل موسوی دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر بروز چند نوع بیماری از جمله آنفلوانزا، کووید ۱۹، سرماخوردگی و حتی در کنار آن، بیماری‌های آلرژیک و تنفسی بسیار شایع شده و باید اقدامات لازم از سوی خانواده‌ها بویژه در خصوص جلوگیری از حاد شدن بیماری در کودکان انجام شود.

وی اضافه کرد: هر چقدر سریعتر برای واکسیناسیون علیه آنفلوانزا و کووید ۱۹ در گروه‌های پرخطر نظیر کودکان، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، اقدام شود، میزان حاد بودن بیماری کاهش خواهد یافت.

موسوی با اشاره به انجام یک بررسی آزمایشگاهی در خصوص بروز بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزا در این استان افزود: در این بررسی، حدود ۴۰ درصد بیماران مراجعه کننده به پزشک مبتلا به آنفلوانزا بودند.

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه موارد بهداشت فردی در پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها بسیار اثربخش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.