لاوروف: غرب مانع صادرات غلات روسیه است

سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مسکو اعلام کرد روسیه به صادرات غلات بر اساس توافقنامه‌های امضا شده پایبند است.

سرگئی لاوروف‎, وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با حسین طه,‏‏‏‏‏‏‏‏ دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مسکو تاکید کرد غرب مانع از صادرات غلات روسیه به کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی می‌شود.

وی تاکید کرد روسیه به صادرات غلات بر اساس توافقنامه‌های امضا شده پایبند است.

حسین طه, دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در  این کنفرانس خبری تاکید کرد در این گفتگو‌ها روند توسعه همکاری‌ها (با روسیه) را بررسی کردیم.

وی بر ضرورت گفتگو برای پایان دادن به جنگ اوکراین و پیدا کردن راه حل‌هایی که به نفع همه ملت‌های منطقه باشد تاکید کرد.

پیشتر اوکراین، روسیه و ترکیه ابتکار غلات دریای سیاه را با میانجیگری سازمان ملل امضا کردند تا از یک مسیر دریایی امن برای کشتی‌هایی که غذا و کود را از سه بندر اصلی اوکراین در دریای سیاه، اودسا، چورنومورسک و یوژنی حمل می‌کنند، اطمینان حاصل کنند.

بر اساس این قرارداد، کشتی‌های حامل بار توسط کشتی‌های اوکراینی به سمت آب‌های بین‌المللی دریای سیاه هدایت می‌شوند و از مناطق مین‌‌گذاری شده اجتناب می‌کنند و سپس در امتداد یک کریدور تعیین‌شده به سمت تنگه بسفر حرکت می‌کنند.

لاوروف: روسیه قصد دارد همکاری با جهان اسلام را تقویت کند

وزیر امور خارجه روسیه بر عزم و اراده کشورش بر همکاری با کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

لاوروف در دیدار دراین کنفرانس تاکید کرد: روسیه و کشور‌های تمدن اسلامی از زمان‌های طولانی شرکای مورد اعتماد هستند و برای تضمین امنیت ثبات و حل مشکلات اقتصادی با یکدیگر همکاری دارند.

لاوروف اظهار داشت: مسکو به تقویت همکاری با سازمان همکاری اسلامی در تمام زمینه‌های اجتماعی و سیاسی در سایه احترام گذشتن به ارزش‌های معنوی، اخلاقی و سنتی به این کشور‌ها چشم دوخته است.

لاوروف افزود: روسیه از موضع مستقل کشور‌های جهان اسلام که در وضعیت سخت کنونی که به اقدامات یکجانبه غرب گره خورده است، حاکمیت خود را حفظ کرده اند، قدردانی می‌کند، زیرا همچنان به اصول قوانین بین المللی پایبند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار