استاندار آذربایجان غربی:

آسایشگاه برای جانبازان آذربایجان‌غربی ضروری است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: احداث آسایشگاه ویژه جانبازان عزیز با امکانات مناسب در استان ضروری است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی عصر یکشنبه در دیدار با تعدادی از جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید تمام تلاش خود را برای احداث یک آسایشگاه با امکانات مناسب و با استاندارد‌های لازم برای جانبازان عزیز  و همچنین  ارائه خدمات بهتر به اقشار تحت پوشش به کار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات ورزشی استاندارد به جانبازان قطع نخاعی آذربایجان‌غربی، بیان کرد: در همین راستا ۶۰ میلیارد ریال برای اتمام مجموعه ورزشی و فرهنگی مختص جانبازان به ویژه برای جانبازان قطع نخاعی پرداخت و این مجموعه در یک هزار متر مربع زیربنا در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی در این دیدار از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تجهیز مرکز توانبخشی برای جانبازان قطع نخاعی اقدام کند.

معتمدیان همچنین پیگیر اختصاص ویلچر‌های استاندارد برای جانبازان قطع نخاعی آذربایجان‌غربی شد و افزود: تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمات به این عزیزان به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین بر فراهم کردن اردو‌های سیاحتی و زیارتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد جهت بالا بردن روحیه جانبازان قطع نخاعی و اصلاح معابر جهت تردد این عزیزان تاکید کرد.

مشکلات بیمه‌ای گریبانگیر جانبازان قطع نخاعی

دبیر انجمن جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاع نیز در این جلسه با قدردانی از استاندار آذربایجان‌غربی در توجه ویژه برای ارائه خدمات به جانبازان و خانواده‌های شهدا، گفت: مشکلات موجود در بیمه دی، جانبازان و خانواده‌های شهدا را با مشکلات مختلف بهداشتی و درمانی رو به رو کرده است، و نحوه پوشش بیمه‌ای به یکی از دغدغه‌های ما تبدیل شده که امیدواریم این روند اصلاح شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۴۶ جانباز قطع نخاعی است که ۲۳ نفر از این عزیزان در ارومیه ساکن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.