برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی در کردستان اعلام شد

در نشست هماهنگی کمیته بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان، ویژه برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی و روز دانش آموز اعلام شد.

 مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج دانش آموزی و یوم الله سیزده آبان، بر برگزاری کیفی برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: محتوای برنامه‌های پیش بینی شده باید به گونه‌ای باشد که باعث تاثیر گذاری در دانش آموزان شود.

هاشم ناظمی جلال یکی از اقدامات اولویت دار آموزش و پرورش را جهاد تبیین برای جامعه هدف به ویژه دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در این راستا حضور پر رنگ تشکل‌های دانش آموزی یک ضرورت است.

 معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این نشست با اشاره به اهداف دشمنان برای مخدوش نمودن چهره دانش آموزان و فرهنگیان با استفاده از رسانه‌های معاند، هفته بسیج دانش آموزی و یوم الله سیزدهم آبان را فرصتی برای تبیین مسائل عنوان کرد.

 شعبانی «ایران قوی» را شعار محوری برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تبیین این موضوع، اظهار داشت: در همین راستا در هر مدرسه باید یک نشست روشنگری برگزار و برنامه‌های تبیینی با هدف اثر گذاری بیشتر برگزار شود.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی به منظور تعیین و اعلام برنامه‌های بسیج دانش آموزی و روز دانش آموزان عنوان کرد و یکی از برنامه‌های این هفته را دیدار نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی با نماینده، ولی فقیه در کردستان در آستانه یوم الله سیزده آبان عنوان کرد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان نیز این نشست گزارشی از عملکرد این حوزه به مناسبت هفته دفاع مقدس ارائه کرد و گفت: در این هفته کمک‌های مومنانه به ارزش ریالی چهار میلیارد تومان شامل ۱۷۶۷ بسته لوازم التحریر، ۶۵۱۴ جفت کفش، ۲۵۲ عدد کیف، تعدادی لباس، ۴۰ بسته معیشتی و مقداری کارت هدیه در بین دانش آموزان محروم توزیع شد.

اصغر عبدی فر در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی پرداخت و با بیان اینکه دستورالعمل بزرگداشت این ایام به شهرستان‌ها و مناطق ارسال شده است، از اجرای پویش «ایران قوی» و «دنیای بدون تاریکی و استکبار»، همزمان با هفته بسیج دانش آموزان (۶ لغایت ۱۳ آبان ماه) خبر داد.

او برگزاری نشست خبری با حضور مسئولان آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی به منظور تشریح برنامه‌های این هفته، برگزاری جشن دهه هشتادی‌ها با حضور مسئولان استان در یکی از مدارس سنندج، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط یکی از دانش آموزان در تاریخ ششم آبان، برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس در طول هفته بسیج دانش آموزی، برگزاری کوهپیمایی با شرکت دانش آموزان، کمک‌های مومنانه، عطر افشانی گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای دانش آموز و امنیت، اجرای سرود در مدارس، تبلیغات محیطی و فضا سازی در واحد‌های اداری و آموزشی و اجرای مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و پژوهشی را از دیگر برنامه‌های این هفته بر شمرد.

به گفته او به صدا در آمدن زنگ استکبار ستیزی در مدارس، حضور مدیر کل آموزش و پرورش و معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در برنامه‌های صدا و سیما و تبیین نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، ویزیت رایگان دانش آموزان، شرکت در راهپیمایی یوم الله سیزدهم آبان، برپایی ایستگاه نقاشی و نمایشگاه پوستر و ادای احترام دانش آموزان به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و هم خوانی سرود‌های حماسی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از اجرای اردو‌های راهیان نور دانش آموزی ارائه کرد و با بیان اینکه سهم استان در راهیان نور غرب و شمال غرب تعداد هشت هزار نفر است که تا کنون ۴۰۲۰ نفر اعزام شده اند، گفت: برای اردو‌های راهیان نور جنوب نیز سهم استان ۱۷۰۰ نفر می‌باشد که باید جهت اجرای آن مقدمات لازم فراهم شود.

او افزود: در همین راستا، در شهرستان‌هایی که یادمان دارند، دانش آموزان در زنگ درس آمادگی دفاعی به یادمان‌ها اعزام و در سایر شهرستان‌ها نیز دانش آموزان در درس آمادگی دفاعی در گلزار مطهر شهدا حضور خواهند یافت.

به گفته او دوره مربیان طرح‌های تربیتی با شرکت ۸۰ مدرسه بعد از برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی به صورت یکروزه برگزار می‌شود.

هم چنین در ادامه این نشست هاشمی مسئول بسیج فرهنگیان استان نیز از اجرای طرح شهید هاشمی توسط قرار گاه عملیاتی آموزش و پرورش با تولیت بسیج فرهنگیان در راستای جهاد تبیین به صورت ماهانه خبر داد و با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰ برنامه اجرا شده است، خواستار تداوم آن در سطح شهرستان‌ها و مناطق شد.

وی برگزاری نشست با حضور مدیران مدارس، مربیان آمادگی دفاعی، مدیران مدارس با معلمان، جلسات معلمان انقلابی، انجمن اولیا و مربیان، کارکنان اداری، هیات اندیشه ورز و صالحین استانی را از دیگر برنامه‌های این حوزه بر شمرد و با بیان اینکه لیست هادیان سیاسی برای حضور در مدارس و سخنرانی در جمع دانش آموزان آماده ارائه می‌باشد، خواستار پشتیبانی برنامه‌های این بخش شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.