افتتاح ششمین طرح داناب در استان یزد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: طرح دانش‌آموزی نجات آب (داناب) یکی از طرح‌های پانزده‌گانه طرح کلی احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان است.

محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در آیین افتتاحیه طرح داناب سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با تأکید بر اهمیت اجرای این طرح گفت: استان یزد از لحاظ وضعیت منابع آبی در شرایط نامناسبی قرار دارد.

او ادامه داد: مدیریت مصرف را باید سرلوحه خود قرار دهیم و فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که مدیریت مصرف را بهتر از ما رعایت کنند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد اظهار داشت: فرهنگ سازی را باید از دانش آموزان آغاز کنیم چرا که برای فراگیری و نهادینه شدن فرهنگ، آماده‌تر هستند و می‌توانند خانواده‌های خود را هم تحت تأثیر قرار دهند.

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های اجتماعی گفت: امیدواریم در جریان این موضوع، سرفصل‌های آموزشی برای دانش آموزان پایه‌های ابتدایی نیز ارائه و یزد به عنوان پایلوت کشوری مجری این آموزش‌ها شود.

محمدکاظم رحیمی نژاد با بیان اینکه در پنجمین دوره اجرای این طرح ۵۴ هزار دانش آموز از ۳۲۰ مدرسه استان تحت آموزش قرار گرفتند، افزود: طرح‌هایی نظیر داناب، سبب شناخت و مطالعه دانش‌آموزان در عرصه‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و یادگیری مهارت‌های مختلف می‌شود که این مهم در سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته و با اجرای طرح داناب، شاهد ارزش‌گذاری دانش‌آموزان در حوزه آب هستیم.

گفتنی است در این مراسم همچنین ضمن رونمایی از پوستر اختتامیه پنجمین دوره این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و پوستر افتتاحیه ششمین دوره این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، از برگزیدگان دوره پنجم و متولیان اجرایی طرح تقدیر شد و دانش آموزان و مسئولان سوگند نامه حفاظت و نگهداری از آب را قرائت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.