جزئیات بسته حمایتی دولت سیزدهم از دامداران از زبان وزیر جهادکشارزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسته حمایتی با دستور رئیس جمهور در ستاد اقتصادی دولت آماده شده است و هفته آینده خرید‌های تضمینی سرعت می‌گیرد.

سید جواد ساداتی نژاد در جمع خبرنگاران در شهر دامغان استان سمنان  بیان کرد: صنعت دام و طیور بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها شرایط سختی داشت که دامداران و مسوولان با برنامه ریزی و حمایت‌های خود برای تامین مایحتاج مردم ایستادگی کردند. 

وی افزود: در تولید اقتصادی به ویژه در بخش روستایی و عشایر، با دستور رئیس جمهور در ستاد اقتصادی دولت بسته حمایتی آماده شده است تا حمایت لازم انجام شود و در این راستا از هفته آینده خرید تضمینی در استان سمنان سرعت می‌گیرد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح، نهاده‌های دامی مورد نیاز به عشایر و روستائیان به صورت امانی اهدا می‌شود تا پس از پرواربندی به جهت رفع مشکل نقدینگی این قشر از جامعه، خرید‌های لازم صورت گیرد و با آن‌ها تسویه انجام شود.

وی به حمایت از تولید و توجه به بازار فروش اشاره کرد و ادامه داد: حمایت از تولیدکننده و فروش مناسب محصولات، دغدغه دولت سیزدهم است که نشان می‌دهد در کنار تولید و توجه به تولیدکننده، دولت به بازار فروش نیز نگاه ویژه دارد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: در زمینه دیپلماسی غذایی با حضور ذی نفعان، اتاق‌ها و مسوولان مربوطه جلساتی تشکیل شده است و تلاش داریم تا مشکلات بازار محصولات هر چه زودتر رفع شود.

وی بیان کرد: با توجه به قرارداشتن در فصل برداشت محصولات کشاورزی، رفع تعهدات ارزی مرکبات ۵۰ درصد کاهش داده شد تا صادرات مرکبات به خوبی انجام شود.

وی ابراز داشت: ذخایر نهاده‌های دامی موجود در بنادر کشور مطلوب است و هیچ نوع کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.