ایجاد صنایع تبدیلی و اشتغال زایی پایدار از قوانین هوای پاک است

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: مهمترین رویکرد کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک، حرکت به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و اشتغال زایی در راستای توسعه پایدار است.

اقبال حمیدی در سیزدهمین جلسه کمیسون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان، بر ایجاد تعادل بین حل مسایل و مشکلات زیست محیطی و درخواست تولید کنندگان در اجرای فعالیت‌ها مشروط به رعایت ضوابط زیست محیطی تأکید کرد. 

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: از مهمترین اولویت‌های کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک که مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد، رفع مشکل کارآفرینان، سرمایه گذاران و طرح‌های توسعه‌ای واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی است که سعی می‌شود با حفظ قوانین و مقررات زیست محیطی در ایجاد توسعه پایدار تسهیل گری صورت گیرد.

او تصریح کرد: طبق ماده۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بر هدایت و همراهی سرمایه گذاران در تسهیل شرایط اقدام می‌شود؛ گفت: رویکرد ما با توجه به پتانسیل‌های مناسب کشاورزی در استان کردستان، ایجاد صنایع تبدیلی در این زمینه و اشتغال زایی خواهد بود.

کیومرث حبیبی اضافه کرد: تسهیل شرایط و همراهی با سرمایه گذاران در جریان اخذ مجوز‌ها و استعلامات با استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های قانونی و ایجاد توسعه‌ای در خور نام استان کردستان از مهمترین اهداف است.

در این جلسه که با حضور اعضا مدعو برگزار شد، ۱۶ فقره طرح متقاضیان در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و دامپروروی، صنایع بسته بندی و تبدیلی وخدماتی از شهرستان‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت که با همگی آن‌ها موافقت صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.