دیدار اساتید روحانی دانشگاه با امام جمعه تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اساتید حوزه و دانشگاه بعنوان افراد مسلط به گفتمان انقلاب وظیفه دارند در جنگ شناختی دشمن روایت درست را برای مردم تبیین کرده و از هر فرصتی برای تبیین روایت درست کنند.

 حجت الاسلام والمسلیمن سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیدر دیدار اساتید روحانی دانشگاه‌های استان که با حضور حجت الاسلام و المسلیمن مصدق معاون اول قوه قضاییه برگزار شد با بیان اینکه در تمدن غرب روایت‌ها در وقت فتنه بدنبال بیان حقیقت نیستند گفت: در تمدن غرب روایت‌ها برای چگونگی تسخیر قدرت مطرح بوده و دستیابی به قدرت، عقده آن‌ها در این امر است، اما این را نه در چهره حقیقی و واقعی آن، بلکه در یک قالب فریبناک و تزویر آمیز، صورتبندی کرده و به مخاطبان خود عرضه می‌کنند.

او  با اشاره به شعار زن، زندگی و آزادی؛ این شعار را روایت اول در وقت فتنه و روایت مطالبه دانست ادامه داد: روایت دیگر در این موضوع روایت بحران ناکارآمدی‌ها در کشور است.

او  گفت: در این روایت با پر رنگ کردن بیکاری، تورم، جنگ و ستیز با جهان و تحریم، آسیب‌های اجتماعی، فساد و بی اخلاقی

کشور را در یک وضعیت فوق بحرانی توصیف میکنند.

امام جمعه بیان اینکه روایت دیگر نگاه و رویکرد است استبدادی و تمامیت خواه در مدیریت کلان کشور را عامل این بحران میداند افزود: در این روایت سازی، این فرض حاکم است که از اصول انقلاب اسلامی راه اصلاح و تحول در کشور را بسته است و جامعه را سمت و سوی اغتشاش می‌برد.

حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم از جنگ نظامی، به جنگ اقتصادی، سایبری، بیولوژیک و رسانه‌ای تبدیل شده و بی امان ادامه دارد تا فتحی اتفاق بیافتد.

او  گفت: تلاش روایت‌های یک و دو و سه در این است که روایت چهارم را به چالش ناکارآمدی در زندگی امروز بشر متهم کرده و روایت دیگری از هویت ایرانی و توسعه و عدالت عرضه کنند و این به معنی است که این‌ها جبهه رسانه‌ای واحد علیه روایت چهارم بوده و خواهند بود و این امر را می‌توان در داستان مرگ مرحومه مهسا امینی و مشابه آن دید.

او  تاکید کرد: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در یک ستیزبا گفتمان‌های رقیب، معارض و معاند درگیر شده که سخت و چند لایه است از این رو نخبگان فرهنگی روایت درست را برای مردم تبیین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.