پرونده شهدای پرستار هنوز به نتیجه نرسیده است

رئیس سازمان نظام پرستاری تهران گفت: در حال حاضر شاخص پرستار به تخت در تهران ۱/۲ است.

امیر کوهساریان، رئیس سازمان نظام پرستاری تهران گفت: در حال حاضر شاخص پرستار به تخت در تهران ۱/۲ است. این در حالی که در برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس این نسبت بین ۳ تا ۵ است. 

به گفته وی کمبود پرستار در تهران وجود دارد و بیمارستان ها و مراکز درمانی به شهر تهران اضافه می‌شوند. 

او افزود: استخدام پرستاران از سال گذشته هنوز انجام نشده است و پست‌های خالی وجود دارند. بالای ۴۰ هزار عضو در نظام پرستاری تهران داریم.

او ادامه داد: بحث تعرفه گذاری به صورت پایلوت در بیمارستان‌ها در حال اجرا است. چالش‌هایی در زمینه اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری وجود خواهد داشت.

کوهساریان گفت: در حال حاضر پرونده شهدای پرستار هنوز به نتیجه لازم نرسیده و درخواست من این است که پرونده شهدای پرستار به طور جدی پیگیری شود. 

او گفت:‌ مسابقات انتخابی ورزشی پرستاران در هشت رشته برگزار شده اند. جشنواره ورزشی برای اولین بار ویژه پرستاران برگزار شد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که پرستار ورزشکار کم نداریم و باید در این خصوص از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده بهینه کنیم. 

او افزود: در رشته‌های شنا، تیراندازی و شطرنج ورزشکاران خوبی داریم که در مجموع ۱۲۰ نفر در مسابقات شرکت کرده بودند که ۴۰ نفر به دور نهایی مسابقات راه یافتند. 

او افزود: امکانات ورزشی خوبی در شهر تهران وجود دارد و درخواست من از مسئولان ذی‌ربط این است که امکانات ورزشی را در اختیار پرستاران هم قرار بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.