تشکیل بیش از ۱۸۰۰پرونده تخلف در واحد‌های صنفی استان سمنان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان سمنان از تشکیل یک هزار و ۸۱۶ مورد پرونده تخلف در واحد‌های این استان در نیمه نخست سال خبر داد.

یحیایی گفت: در نیمه نخست امسال و در قالب طرح‌های مختلف نظارتی حدود ۳۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در سطح استان انجام گرفته است

 وی افزود: این بازرسی ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات بویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته است که تعداد ۲۰۴۹ مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

 معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت بصورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد ۱۸۱۶ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق ... به ارزش ریالی بالغ بر ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال کشف و تشکیل پرونده شده است که جهت بررسی به مراجع تعزیراتی ارسال گردیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.