دادستان کل کشور:

تحلیل صحیحی در خصوص حوادث اخیر به جوانان ارائه دهید/شهرها به سمت امنیت و آرامش رفته اند

دادستان کل کشور گفت: درخصوص حوادث اخیر با مطالعه به جوانان و نوجوانان در منازل، محافل عمومی و دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تحلیل صحیحی ارائه بدهیم.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در آیین تکریم و معارفه دادستان کرمان که امروز در تالار برق کرمان برگزار شد، ضمن یاد و گرامیداشت شهدا به ویژه شهید سلیمانی گفت: دشمن با همه توان و قدرت و تمام امکانات به جنگ اسلام آمده است.

 وی تاکید کرد: در خصوص حوادث اخیر  مطالعه و تحلیل دقیق داشته باشین و به جوانان و نوجوانان در منزل و محافل عمومی و دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تحلیل صحیحی ارائه بدهیم.

حجت الاسلام منتظری گفت: به نظر من تعدادی که به این دام و حلقه شیطانی ورود پیدا کرده اند فریب خوردگان و نا آگاهان هستند و توده مردم در این حرکات هوشیار، بصیر و آگاه خوب عمل می‌کنند و فشار‌ها در حوزه معیشت و اقتصاد مانع حرکت برای حمایت نیست.

 وی افزود: توطئه‌های دشمن برای مردم عمقش روشن است و دشمنان با محاسبات غلط فکر می‌کردند با مرگ یک خانم جوان و کشته سازی در پی آن مردم را تحریک کنند؛ اما با گذشت یک ماه و تحقق پیدا نکردن خواسته های دشمنان مردم آنچنان مشت محکمی به دهان استکبار زدند که اهداف شیطانی خودشان را نقشی بر آب می‌بینند.

حجت الاسلام منتظری افزود: در حوادث اخیر اما  عده قلیلی که به هر طریقی فریب خورده اند نباید غافل شد و جهاد تبیین همین است و برخی از ما مسئولان در ایجاد زمینه‌هایی که موجب بهانه شود مقصریم و آن کسی که اختلاس می‌کند و آن کسی که در مراجعه مردم بد برخورد می‌کند کسی که حقوق مردم را زیرپا می‌گذارد یا کسی در هر دستگاهی رفتاری می‌کند که موجب آزرده خاطر شدن مردم می‌شود مقصر است.

وی گفت: من در اینجا در مقام تبیین نیستم، اما کار خطیر و مهم قضا را عهده دار هستم و مصرانه می‌خواهم که خدمت رسانی صادقانه به مردم و صدور حکم عادلانه باشد ، حاج قاسم و شهدا رفتند و راه را برای ما گشودند مبادا ما با رفتار خود نسبت به این خون‌ها بی تفاوت باشیم.

دادستان کل کشور  افزود: امام صادق (ع) فرمودند ۳ چیز است که همه مردم بدون استثنا آن نیازمند هستند که مهمترین آنها امنیت است و نقش امنیت بی بدیل است و تمام موارد زندگی در سایه امنیت محقق می‌شود و اگر امنیت نباشد نه کارخانه دار تولید دارد و نه استاد به کلاس می رود و نه شاگرد به تحصیل می پردازند و نه یک بانو در خانه اش امنیت دارد ،امنیت عنصری است که با ترکیبی از مقامات و مسئولان و همه مردم قابل تحقق است و بخش عمده آن با دستگاه‌هایی است که مسئولیت دارند مثل اطلاعات، دستگاه قضایی و فراجا و دستگاه قضایی نقش مهمی دارند.

وی تصریح کرد: در حوادث اخیر یک ماهه حقیقتا عزیزان ما در نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات خوش درخشیدند و با وجود توطئه‌ها توانستند مشکلات را جمع کنند و امروز شاهدیم که شهر‌ها ما به سمت امنیت رفتند، ولی نباید از دشمن غافل بود و اگر بخوابیم دشمن به اهداف خود می‌رسد و کورخوانده اند، اما این دولت به واسطه جوانانی که سینه سپر کرده اند و مردم پابرجا است.

دادستان کشور یاد شهدایی که در این حوادث شهید شدند گرامیداشت و گفت:  نیروی امنیتی سلاح جنگی را با خود به اغتشاشات نمی‌برند و با افرادی که مرتکب جرم شده اند برخورد می شود کسانی که اموال مردم را آتش زده اند و به مردم حمله کرده اند، مجازات نا امنی مجازات سبکی نیست دستگاه قضایی مصمم است با عوامل اصلی برخورد جدی کند و با افرادی که فریب خورده اند و به دستشان خون و جنایت آلوده نیست با رافت و عطوفت برخورد خواهد کرد.

حجت الاسلام منتظری افزود: در روز‌های اول دیدیم در بین دستگیر شدگان نوجوان‌ها هستند به دادستان‌ها توصیه کردیم که با روحانیون و روانشناسان بروند و با این افراد صحبت کنند و جهاد تبیین هم همین است و باید ارشاد و تذکر به آن‌ها بدهیم.

وی تاکید کرد :ایجاد امنیت جزو تکالیف مهمی است آقای بخشی که سمت دادستانی مرکزی کرمان را خواهند داشت از امروز امنیت بخشی از استان به عهده ایشان است دادستان شمشیر نظام و عدالت است و ساعت کار نباید داشته باشد و این مسئولیت دادستان است و باید شب و روز در اختیار مردم باشد.

دادستان کشور گفت: بخش دیگری از وظیفه دادستان دفاع ازحقوق عامه است نظارت بر دادستان‌های شهرستان از وظایف دادستان است و دادستان در میدان مبارزه است. سالاری از دادستان‌های خوب ما بود و از او خواستیم به تهران بیایند ولی ایشان گفتند که می‌خواهند بازنشست شود و قاضی سن بازنشستگی ندارند و این بزرگوار دلبستگی به کرمان و سردار سلیمانی دارد و در کرمان ماندند؛ و از زحمات ۸ ساله ایشان تشکر می‌کنم. بخشی هم از قضات خوب است و من حساسیت خاصی دارد و یک شخصیت توانمندی یافتیم و خیلی وظیفه شناس است.

ویتاکید کرد: بیش از هزار وظیفه و تکلیف متوجه شخص دادستان است و مشکلات استان هم مشکلات کمی نیست حقوق عامه و مبارزه با قاچاقچیان  و ... و اگر می‌خواهید دادستان در امر تکالیف گسترده اش موفق باشد باید همه کمکش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار