راه‌اندازی بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در رشت

مدیرکل ارشاد گیلان با استقبال از راه‌اندازی کتابخانه عمومی در تالار مرکزی رشت، از آمادگی برای کمک به توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای خبر داد.

رضا ثقتی در دیدار با محمدرضا هراتی، معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گیلان را در راستای اجرای رسالت توسعه فرهنگی استان با همکاری و هم افزایی همه مسئولان دانست.

او یکی از اقدامات این مجموعه را احیای هویت فرهنگی گیلان و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهاد‌های هم‌خانواده اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با استقبال از راه‌اندازی کتابخانه عمومی در تالار مرکزی رشت، از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای کمک به توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای در نقاط مختلف استان خبر داد.

ثقتی استان گیلان را خطه‌ای مستعد برای فعالیت‌های فرهنگی خواند و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت را از خواسته‌های مهم جامعه فرهنگی استان و دوستداران کتاب و کتابخوانی دانست.

بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور تجهیز ‌می‌شود

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار بیانات مقام معظم رهبری در بازگشت مسئولان کشور به مدیریت جهادی در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه مهم فرهنگی را یادآور شد.

محمدرضا هراتی بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات امروز کشور حضور جهادی در عرصه‌های مختلف است، بر هم افزایی میان دستگاه‌ها و نهاد‌ها با یکدیگر برای حل مشکلات مردم تأکید کرد.

او عرصه فرهنگی را میدان مستعد کار و فعالیت‌های فراوان دانست و تلاش برای ایجاد جذابیت کتاب و کتابخوانی برای کودکان را از مهمترین مقوله‌های مغفول ماده در جامعه برشمرد.


بیشتر بخوانید


معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به وجود ۳ هزار و ۷۰۰ باب کتابخانه عمومی با ۸ هزار کتابدار و ۱۳ میلیون نفر عضو و مخاطب اشاره و نیمی از این افراد را کودک و نوجوان اعلام کرد و تلاش مجموعه نهاد کتابخانه‌ها برای ایجاد بستر افزایش انگیزه مطالعه در آن‌ها را یکی از اولویت‌های این مجموعه دانست.

راه‌اندازی بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در رشت

هراتی تجهیز بخشی از تالار مرکزی رشت به عنوان کتابخانه عمومی را برای دوستداران کتاب، خبری شیرین و امیدبخش دانست و گفت: تجهیز کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور از اولویت‌های اصلی نهاد پس از تکمیل آن است.

او اراده متولیان را در راستای تکمیل، تجهیز و بهره برداری کامل این کتابخانه اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.