واکسیناسیون کرونا در تمام مراکز بهداشت گلستان انجام می‌شود

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: خدمات مربوط به واکسیناسیون کرونا در تمام مراکز بهداشت استان ارائه می‌شود.

علی باقری گفت: با توجه به اینکه ۹۴.۹ درصد واجدین شرایط دریافت واکسن کرونا در استان دز نوبت اول خود را دریافت کرده اند، مراکزی که برای ارائه خدمات واکسیناسیون تعیین شده بود (مراکزی مانند سالن‌های ورزشی و مصلی نماز جمعه) در حال حاضر بسته شده و خدمات واکسیناسیون تنها در مراکز بهداشت به متقاضیان داده می‌شود.

او افزود: در شهر گرگان واکسیناسیون در ۲ مرکز گل‌ها و قلعه حسن انجام می‌شود.

باقری گفت: به صورت روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ نفر برای دریافت دز اول واکسن به مراکز بهداشت استان مراجعه می‌کنند.

او افزود: به جز استرازنکا و اسپوتنیک سایر واکسن‌ها (فخراوک، اسپایکوژن، سینوفارم، رازی کووپارس، برکت، پاستوکووک) برای تزریق در مراکز بهداشت موجود است.

باقری گفت: با شیوع کرونا در چند سال اخیر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف مردم در فصل پاییز و زمستان کمتر شاهد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا بودیم.

او افزود: از آنجایی که ویروس آنفلوآنزا هر چند سال یکبار تغییر ژنتیکی پیدا می‌کند و با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف مردم پیش بینی میشود پاییز امسال این بیماری با شدت بیشتری شیوع پیدا کند.

باقری گفت: توصیه می‌شود افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستند، بیماران مبتلا به سرطان، افرادی که پیوند عضوانجام داده اند و بیماران خاص حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.