شی جین پینگ خواستار توسعه سریعتر توان نظامی چین شد

رئیس‌جمهور چین، همزمان با افتتاح کنگره ملی حزب جامعه چین، خواستار توسعه سریع‌تر توان نظامی این کشور شد.

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، همزمان با افتتاح کنگره ملی حزب جامعه چین در روز یکشنبه، خواستار توسعه سریع‌تر توان نظامی این کشور شد و با وجود افزایش تنش‌های نظامی با آمریکا بر سر تایوان، هیچ نشانه‌ای از تسلیم در سخنان خود نشان نداد.

به گزارش هیل، شی گفت: «ما برای مدرن کردن تئوری نظامی، اشکال سازمانی، پرسنل و تسلیحات و تجهیزات سریعتر کار خواهیم کرد. ما توانایی‌های استراتژیک ارتش را برای دفاع از حاکمیت، امنیت و منافع توسعه چین افزایش خواهیم داد و خواهیم دید که نیرو‌های مسلح مردمی به طور موثر ماموریت‌ها و وظایف خود را انجام می‌دهند.»

شی روز یکشنبه گفت: «ما آموزش نیرو‌ها را تشدید خواهیم کرد و آمادگی رزمی را در سراسر جهان افزایش خواهیم داد. ما خواهیم دید که نیرو‌های مسلح ما می‌توانند بجنگند و پیروز شوند. ما هدایت استراتژیک نظامی جدیدی ارائه خواهیم کرد و استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها را توسعه خواهیم داد.»

بر اساس سیاست «چین واحد» آمریکا یک دولت چین را به رسمیت می‌شناسد و اظهارات پکن در مورد تایوان را تصدیق می‌کند، در حالی که روابط غیر رسمی با این جزیره را نیز حفظ می‌کند.

رئیس‌جمهور چین روز یکشنبه گفت: «ما قاطعانه با جدایی‌طلبی مقابله کرده و با مداخله جنگیده‌ایم و عزم و توانایی خود را برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین و مخالفت با استقلال تایوان نشان داده‌ایم.»

شی ادامه داد: «در مواجهه با تغییرات شدید در چشم‌انداز بین‌المللی، ما عزم استراتژیک راسخ خود را حفظ کرده‌ایم و روحیه جنگندگی خود را در طول این تلاش‌ها نشان داده‌ایم. ما از حیثیت و منافع اصلی چین محافظت کرده‌ایم و خود را در موقعیت خوبی برای پیگیری توسعه و تضمین امنیت قرار داده‌ایم.»

رئیس‌جمهور چین امروز یکشنبه بیستمین کنگره حزب حاکم کمونیست این کشور (CCP) را که در تالار بزرگ ملی در میدان «تیان‌آن‌من» شهر پکن برگزار می‌شود، افتتاح کرد و انتظار می‌رود در آن ریاست‌جمهوری خود را برای سومین دوره دیگر تمدید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار