نایب رئیس کمسیون ساتکا مطرح کرد؛

ایجاد پنج هزار نیروگاه خورشیدی در کشور برای جلوگیری از خاموشی

نایب رئیس کمسیون ساتکا گفت:ما‌می توانیم یک میلیون نیروگاه خورشیدی خانگی در کشور احداث کنیم که پنج هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی می‌شود.

آقای موسوی گفت:انجمن سازندگان تجدیدپذیر از سال ۹۸ آغاز به کار کرده اند . در طول بازده دو ساله شرکت‌های سازنده، پیمانکار و ... که نزدیک به ۲۰۰ شرکت در ۲۴ استان کشور را ساماندهی کرده اند. به طور کلی بیش از ۸۰ درصد یعنی بیش از چهار پنجم از نیروگاه‌های تجدید پذیر احداث شده در سال ۲۰۲۱ نیروگاه‌های تجدید پذیر بوده اند.

به گفته او:اگر دولت نرخ خرید تضمینی را بدرستی تعیین کند و تسهیلات مناسب را در اختیار مالکین خانه‌ها قرار دهد توسعه نیروگاه‌های خورشیدی روی سقف خانه‌های مردم ایجاد می‌شود. اگر برنامه‌های مدون داشته باشیم می‌توانیم با توجه به انرژی‌های خورشیدی و بادی از این منبع خدادادی به خوبی استفاده کنیم.

نایب رییس کمسیون ساتکا این را هم گفت: ما می‌توانیم ۱ میلیون انرژی تجدید پذیر به بخش خانگی اختصاص دهیم تا از خاموشی‌های پراکنده در تابستان جلوگیری شود همچنین سازمان‌ها و ارگان‌ها هم می‌توانند ۲۰ درصد از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده کنند، مصوبات خوبی برای انرژی‌های تجدید پذیر انجام شده است به گونه‌ای که بحث ۱۰ هزار مگاوات انرژی برای نیروگاه‌های کوچک و بزرگ در دست اقدام است.

موسوی گفت:بیش از ۸۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد یه طوری که ۴۷ هزار و پانصد واحد صنعتی اگر هرکدام از این واحد‌ها ۲۰۰ کیلوات نیروگاه خورشیدی روی سقف نصب کنند دیگر در تابستان مشکل خاموشی نخواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار