استاندار کردستان:

ریشه‌کنی‌ مواد مخدر نیازمند عزم جهادی مسئولان و خانواده‌ها است

زارعی کوشا گفت: ریشه‌کنی‌ مواد مخدر نیازمند عزم جهادی همه مسئولان و خانواده‌ها است و باید همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه ورود پیدا کنند.

زارعی کوشا استاندار کردستان امروز در آیین امحای ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سنندج اظهار داشت: یکی از کارگروه‌های فعال در استان مربوط به مقابله با مواد مخدر است که اقدامات نسبتا خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

اسماعیل زارعی کوشا اضافه کرد: یکی از جنبه‌های مبارزه مجاهدانه از ابتدای انقلاب که نشان از نگاه خالصانه انقلاب به بشریت دارد و بیشترین هزینه‌ها را در این مسیر متحمل شده، مسیر مبارزه با مواد مخدر است.

او یادآور شد: این استان در میانه کریدور و مسیر تزانزیت بین تولید کننده و مقاصد توزیع و انتقال و قاچاق مواد مخدر است و بیشترین هزینه‌ها را در طول سال‌های متمادی متحمل شدیم.

زارعی کوشا ادامه داد: هر چند در مجامع بین المللی ادعای حقوق بشر وجود دارد، اما در عمل در میدان مقابله با مواد مخدر از کشور ایران حمایتی نمی‌شود.

او با اشاره به ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق، اظهار داشت: کردستان شرایط خاصی دارد و در همه ابعاد باید کار جدی در رابطه با مقابله با مواد مخدر صورت گیرد.

استاندار کردستان یادآور شد: در بحث ساماندهی معتادان متجاهر و نبود مکان مناسب برای نگهداری آنان، پیگیری‌هایی انجام شده است و شهرداری زمینی را برای این کار آماده سازی کرده که پروژه به سرعت در حال انجام است.

زارعی کوشا آمار کشفیات مواد مخدر در استان را نگران کننده دانست و گفت: این مهم نشان می‌دهد هوشیاری و دلسوزی بیشتری برای مقابله با مواد مخدر نیاز است.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم چهره استان کردستان را از وجود معتادان متجاهر که باعث بد جلوه دادن چهره استان شده است، را پاک کنیم.

او با بیان اینکه زحمات زیادی در زمینه مبارزه با موادمخدر کشیده شده است، یادآور شد: ریشه‌کنی مواد مخدر در جامعه باعث پاکسازی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.