افزایش موارد بستری و بیماران بدحال کرونایی در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد بستری بیماران دارای علائم کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها و تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان اصفهان در یک هفته اخیر افزایش یافت.

پژمان عقدک گفت: تعداد بیماران بستری دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان از ۱۳۷ نفر در یک هفته گذشته به بیش از ۱۸۰ نفر و تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) از کمتر از ۱۰ نفر به بیش از ۲۰ نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

او اظهار داشت: این روز‌ها در شرایطی قرار داریم که مدارس و دانشگاه‌ها آغاز به کار کردند و در همه بیماری‌های ویروسی، هر کجا تراکم جمعیت و تجمع وجود داشته باشد امکان انتقال بیماری از طریق تنفسی وجود دارد.

عقدک با بیان اینکه میزان بستری بیماران کرونایی و ترخیص‌های روزانه آن‌ها نیز در یک هفته اخیر رو به افزایش بوده است، اضافه کرد: مراجعه افراد با علائم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سینوزیت به درمانگاه‌ها در مهر در مقایسه با شهریور امسال، افزایش یافته که چنین اتفاقی در این ماه از سال، امری طبیعی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه همواره تعداد بیماران با علائم سندروم‌های شبیه آنفلوآنزا و عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در مهر امسال نیز با این پدیده مواجه شدیم، اما تعداد مراجعه کنندگان هنوز به میزان مدت مشابه پارسال نیست.

او با تاکید بر اینکه هنوز ویروس کرونا در جامعه وجود دارد و شایعترین بیماری به‌شمار می‌آید، گفت: شیوه نامه ثابت پیشگیری از این بیماری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه هوا و تزریق واکسن است.

بر اساس آمار روزانه کرونا که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه می‌شود، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان در یک هفته اخیر به ترتیب ۱۳۷، ۱۴۸، ۱۴۹، ۱۷۰، ۱۶۰، ۱۷۸ و ۱۸۵ نفر و تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) به ترتیب ۹، ۱۴، ۱۳، ۱۶، ۲۰، ۱۸ و ۲۷ نفر بود.

همچنین طبق جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید-۱۹ در استان اصفهان از ۲۳ مهر فقط شهرستان نطنز در وضعیت نارنجی (پر خطر) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد یا آبی قرار دارد.

ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در استان اصفهان شیوع یافت و تا کنون ۵۱۵ هزار و ۵۲۵ نفر بطور قطعی به آن مبتلا شده اند که ۱۱ هزار و ۹۹۴ نفر از بین آن‌ها جان باختند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.