پیش بینی برداشت ۶۰۰ هزار تن سیب از باغات آذربایجان شرقی

مدیر باغبانی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برداشت سیب درختی از باغ‌های این استان آغاز شده وپیش بینی می‌شود ۶۰۰ هزار تن محصول از این باغ‌ها برداشت شود.

آقای بی پروا گفت: سطح باغ‌های سیب استان آذربایجان شرقی حدود ۴۳ هزار هکتار است و آذربایجان شرقی از نظرمیزان تولید رتبه دوم و کیفیت رتبه اول کشور را دارد.

وی گفت: امسال به خاطر بارش‌های بهاری تولید سیب در استان کاهش یافته ولی به خاطر کم بار بودن از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: بخش زیادی از سیب تولید شده در استان به کشور‌های روسیه، هندوستان، پاکستان، عراق، کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود و امسال کشور چین نیز به مشتریان سیب ایران و آذربایجان شرقی اضافه شده است.

آقای بی پروا افزود: بخش از سیب‌های استان نیز برای فرآوری و تبدیل به آبمیوه به واحد‌های فرآوری و بسته بندی کشور ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز گفت: این شهرستان رتبه اول تولید سیب در آذربایجان شرقی را دارد و بیش از ۴۰ درصد محصول استان در مراغه تولید می‌شود.

آقای خیر اندیش افزود: امسال تولید سیب در مراغه از ۳۵۰ هزار تن به ۲۷۰ هزار تن کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با هدف معرفی سیب مراغه هفته اول آبان ماه جشنواره معرفی سیب این شهرستان با حضور تولید کنندگان، تجار و صادرکنندگان این محصول برگزار می‌شود.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی استان نیز گفت: بیشتر سیب استان در دامنه‌های کوه سهند در مراغه، بزگوش در میانه و میشو در مرند تولید می‌شود.

آقای فروغی افزود: ماندگاری بالا، رنگ و طعم خوب از ویژگی‌های سیب آذربایجان شرقی به خاطر کوهستانی بودن و ارتفاع بالای باغ‌های سیب است.

زمان برداشت سیب درختی در استان از اوایل مهر تا اواخر آبان ماه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار