سه سوداگر اشیاء تاریخی در دزفول در چنگال قانون

 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از دستگیری سه سوداگر اشیاء تاریخی فرهنگی در شهرستان دزفول خبر داد.

سرهنگ رامین مکناوی گفت: برابر گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دزفول، عوامل پاسگاه انتظامی شهیون، حین گشت‌زنی در منطقه به یک‌دستگاه خودرو با سه سرنشین با هویت معلوم مشکوک می‌شوند.

او ادامه داد: این عوامل پس از متوقف کردن خودرو و بازرسی از آن، یک دستگاه فلزیاب بدون مجوز را کشف و سه نفر سرنشین خودرو را نیز دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: پرونده این افراد در دادسرای شهرستان در حال پیگیری است و نتیجه آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

سرهنگ مکناوی با بیان اینکه هرگونه استفاده از این نوع دستگاه‌ها منوط به صدور مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، ادامه داد: در صورت کشف، علاوه بر ضبط و توقیف، برابر بند (ب) ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشمول جریمه نقدی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی، معادل یک تا سه برابر ارزش کالا نیز خواهد شد.

او می‌گوید: شهروندان درصورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران مواریث‌فرهنگی می‌توانند مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گزارش دهند تا با اقدام به‌موقع میراث‌بانان، از وقوع جرائم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.