کارشناس داوری:

پنالتی گرفته شده برای پرسپولیس درست بود/ فرشید کریمی باید از زمین مسابقه اخراج می شد

یدالله سلیمانی گفت: دست مدافع مس رفسنجان در محوطه جریمه غیر معمول بود و به درستی یک ضربه پنالتی به نفع پرسپولیس گرفته شد.

یدالله سلیمانی کارشناس داوری فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی اش از  قضاوت کوپال ناظمی در بازی پرسپولیس و مس رفسنجان اظهار کرد: دست مدافع مس غیر معمول بود و  فضا را اشغال کرد و به درستی ضربه پنالتی به نفع پرسپولیس گرفته شد. همچنین در دقیقه ۱۶ بازی، فرشید باقری با کف استوک خود روی دنده‌های کامیابی نیا رفت و مصداق خطای شدید بود، او باید با کارت قرمز مواجه شد، اما زاویه داور مسابقه درست نبود و  نتوانست این خطا را تشخیص بدهد.  

او ادامه داد: در دقیقه ۳۵ بازی، درگیری ای بین پرسپولیسی‌ها و مسی‌ها رخ داد و اعضای تیم مس رفسنجان معتقد بودند که وحید امیری باید اخراج می‌شد، اما صحنه آهسته بازی نشان داد که بازیکن شماره ۱۷ مس ابتدا با پای راست پشت پای امیری را می‌زند و عامل برهم زدن تعادل این بازیکن شد در نتیجه خطا به درستی به نفع سرخپوشان گرفته شده بود. البته ربیعی سرمربی مس جای استوک امیری را روی پای بازیکنش به داور نشان داد، اما بازیکن خودش مقصر بود. به هر حال داور مسابقه با درایت و خونسردی توانست این صحنه را مدیریت کند و امیری را به درستی اخراج نکرد.  

سلیمانی گفت: در دقیقه ۵۶ بازی، پورعلی گنجی بر روی شیمبا خطایی انجام داد و این بازیکن باید کارت زرد دریافت می‌کرد، اما داور ادامه بازی را سوت زد. در دقیقه ۹۰+۲، بازیکنان مس رفسنجان معتقد بودند که یک پنالتی به نفعشان باید گرفته می‌شد، اما ضربه به کتف پورعلی گنجی برخورد کرد و پنالتی رخ نداد. همچنین اگر حتی توپ به دست این بازیکن برخورد می‌کرد باز پنالتی نبود چرا که دستش را جمع کرده بود و خطای هند رخ نداد.  

او در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع به غیر از صحنه دقیقه ۱۶ که باید فرشید کریمی اخراج می‌شد و اشتباه تاثیرگذاری که کوپال ناظمی داشت در بقیه صحنه‌ها خوب قضاوت شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار