بهره برداری از نخستین هتل مناسب سازی شده کشور برای افراد معلول در مشهد

نخستین هتل مناسب سازی شده کشور ویژه افراد دارای معلولیت وابسته به سازمان بهزیستی کشور با حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد به بهره برداری رسید.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از  هتل رئوف گفت: باید فضای مناسب برای زیارت افراد دارای معلولیت فراهم شود تا آن‌ها نیز بتوانند از فیوضات معنوی زیارت امام رضا (ع) بهره‌مند شوند.

او  افزود: وجود بارگاه منور رضوی در این استان یک مزیت فوق‌العاده است و ما باید زمینه خدمت رسانی به مردم را فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی  ادامه داد: این آمادگی وجود دارد تا شرایط مناسب برای ساخت محل اقامت ویژه افراد دارای معلولیت در شهر مشهد گسترش یابد تا افراد بیشتری بتوانند از فضای معنوی زیارت بهره ببرند.

نظری بیان کرد: بر اساس قانون، محیط‌های عمومی و همچنین سازمان‌های دولتی که محل رفت و آمد همه افراد از جمله معلولان است باید دارای شرایط مناسب برای رفت و آمد آن‌ها باشد و اقداماتی نیز در گذشته انجام شده است که این روند ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور زائرسرای این سازمان با نام "رئوف" به منظور تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر احداث زائرسرا‌های ارزان قیمت در مشهد برای استفاده زوار کم‌درآمد و محرومان جامعه با هدف فراهم آوردن زمینه تشرف آسان اقشار کم‌بضاعت جامعه به حرم رضوی تأسیس شده است.

سازمان بهزیستی با توجه به وجود جامعه هدف هفت میلیونی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست و معتادان بهبودیافته به منظور بهره‌مندی این قشر از جامعه به زیارت آستان علی‌بن موسی‌الرضا (ع) اقدام به ساخت و تجهیز نخستین هتل مناسب‌سازی شده، در مشهد مقدس کرده است.

عملیات گودبرداری و ساختمانی این زائرسرا در زمین اهدایی از سوی بنیاد زائر به متراژ ۹۱۸ مترمربع از شهریور ۱۳۹۳ در مشهد و در جوار حرم ثامن‌الحجج (ع) با زیربنای پنج هزار و ۷۹۰ مترمربع در ۹ طبقه، با تعداد ۳۷ واحد با ظرفیت ۱۵۰ تخت اقامتی به همراه امکانات پارکینگ، رستوران و اداری آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.