اهدای ۲ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان همدان

استاندار همدان گفت:بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور ۲ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اهدا می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: رییس جمهور در سی‌اُمین سفر استانی خود، ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام و اجرای پروژه‌های جدید به استان همدان اختصاص داد.

او گفت: متوسط سالانه اعتبارات عمرانی استان همدان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که در سفر رئیس جمهور، معادل اعتبار ۱۰ سال به استان اختصاص داده شد.

 استاندار همدان گفت: مصوبات این سفر در حوزه‌های مسکن، معیشت، اشتغال و ازدواج افراد زیر پوشش این نهاد، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت: بر اساس مصوبات این سفر، ۲ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان همدان اهدا می‌شود که یک هزار و ۲۰۰ سری آن مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

او با تبریک آغاز زندگی مشترک به نوعروسان گفت: امروز در مرحله نخست، ۵۵۱ سری جهیزیه به همراه یک هزار دستگاه بخاری با ۱۵ میلیارد تومان، تقدیم به جامعه هدف می‌شود.

 استاندار همدان گفت: با وجود همه شرایط سخت، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، این‌ها گوشه‌ای از خدمات و اقدامات دولت سیزدهم است.

به گفته قاسمی فرزاد بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت قبل به جای مانده بود که دولت سیزدهم با وجود مشکلات، همه توان خود را برای آبادانی به کار گرفته است.

او می گویدپروژه آبرسانی به همدان در ۱۷ سال گذشته ۳۲ درصد پیشرفت داشت، اما در این چند ماهه با اختصاص یک هزار میلیارد تومان از سوی دولت پیشرفت کار زیاد شده است.

استاندار همدان گفت: خروجی سد اکباتان از چند هفته پیش بسته شده است و فرصت کوتاهی برای تامین آب همدان داشتیم و در این مدت ۸۰ حلقه چاه از روستا‌های دهپیاز، انصارالامام، گنج تپه و منطقه خالقوردی به شبکه آبرسانی همدان اضافه شد.

قاسمی فرزاد گفت:شبکه آبرسانی همدان فرسوده است و نشتی‌های زیادی دارداما با همه مشکلات، مسئولان شبانه روز پای کار هستند و شخص رئیس جمهور، وزیر نیرو و معاونانش، مدیران آب منطقه‌ای و آبفای استان کار را پیگیری می‌کنند.

او گفت: این پروژه قرار بود در سال ۱۳۹۰ بهره برداری شود، عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی برای تسریع در اجرای پروژه صورت گرفت و در طول پنج ماه گذشته اقدامات خوبی برای پیشبرد کار انجام شده است.

 استاندار همدان گفت:از دیگر اقدامات ارزشمند حوزه آبرسانی همدان می‌توان به تخصیص اعتبار برای ترمیم و بازسازی شبکه آبرسانی شهر، صدور مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه پدافندی و اجرای خط بای پس برای اتصال ناحیه غربی و شرقی همدان اشاره کرد.

به گفته قاسمی فرزاد در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت و توسعه راه‌های ارتباطی و راه آهن اختصاص یافته است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.