لاوروف: آمریکا در امور داخلی اوکراین مداخله می‌کند

وزیر خارجه روسیه بار دیگر دخالت‌های آمریکا در تحولات اوکراین را محکوم کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در اوکراین را محکوم کرد و گفت که واشنگتن مدتهاست خود را درگیر جنگ در اوکراین کرده است.

به گزارش عرب نیوز، لاوروف در بخشی از سخنان خود گفت: «آمریکا مدعی است که برای مذاکره با روسیه آماده هست، اما این دروغ است، ما هیچ پیشنهاد جدی برای برقراری رایزنی دریافت نکرده‌ایم. ما همچنان به حملات گسترده تسلیحاتی با دقت بالا به اهداف نظامی و زیرساخت‌های انرژی در اوکراین ادامه می‌دهیم.»

این خبرگزاری همچنین در پیامی توییتری اعلام کرد که روسیه اجساد ۶۲ سرباز اوکراینی از جمله آن‌هایی که در حمله به زندان «اولنیوکا» کشته شدند را باز خواهد گرداند.

این در حالی است که اندکی پیش معاون لاوروف هم در واکنش به تعهد واشنگتن به ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین اعلام کرده بود که روسیه به دخالت‌های بزرگتر غرب پاسخ خواهد داد و در بخشی از سخنانش با بیان آنکه گرچه درگیری مستقیم با ناتو به نفع مسکو نیست، روسیه به دخالت فزاینده غرب در مناقشه اوکراین پاسخ می‌دهد، افزود: «ما هشدار می‌دهیم و امیدواریم که آن‌ها متوجه خطر تشدید غیرقابل کنترل اقداماتِ واشنگتن و سایر کشور‌های غربی شوند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در جهان در سال 1945 شروع و آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار سگ دست نشانده سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون در امور داخلی همه کشورها مداخله می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار