ایجاد تحولات بنیادین در کشور با توجه ویژه به دوران کودکی فرزندان

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت :اگر به دنبال تحول بنیادین هستیم دوران کودکی باید مورد توجه قرار گیرد.

مجتبی همتی فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت : طبق صحبت رهبری آینده کشور در واقع همان وضع امروز کشور است و در نتیجه باید توجه کرد که تنها با تعلیم و تربیت درست  کودک و خانواده ها آینده کشور ساخته می شود.

او ادامه داد : حتی اگر به دنبال تحول بنیادین هستیم دوران  کودکی باید مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: امروز می توانیم از خودمان سوال کنیم آیا  برای تعلیم و تربیت کودک را در این سال ها توجه و اهمیتی خاصی  برای آن قائل بوده ایم ‌؟این توجه باید افزایش پیدا کند و تنها معطوف به تشکیل سازمان نشود . امیدواریم هفته کودک را برای تمامی دانش آموزان و در تمامی شهر ها داشته باشیم .

همتی فرد درباره رویداد یارستان گفت: یکی از رسالت های سازمان  آموزش و پرورش آن است که تربیت در کودکستان ها افزایش پیدا کند و این دغدغه باعث می شود خدمات با کیفیتی را به خانواده‌ها ارائه دهیم و شرایطی را فراهم کنیم که تولید کنندگان هم محصولات خود را به بهترین شکل تولید کنند و ما باید ساز و کاری را تهیه کنیم تا این محصولات معرفی شود .طراحی رویداد یارستان کودکستان نیز برای همین هدف است .

تهرانی در ادامه گفت: در موضوع کودکستان ها نیروی انسانی ، فضا و محتوا مهم است و هر مقداری که استاندارهای  این موضوع افزایش پیدا کند کودکستان ها رتبه بالا تری قرارخواهند گرفت .

او درباره شهریه ها کودکستان ها گفت : این موضوع نیز تابع مسائل روز کشور است . با توجه به شرایط شهریه حداکثری تعیین شده این شهریه در صورتی دریافت خواهد شد که مراکز کودکستان ها ساعت کاری خود را کاهش ندهند و‌این موضوع طبق یک قائده تعیین شده است .

او افزود: نگاه ما به دوره پیش دبستانی ها رسمی ولی غیر اجباری است . با این وجود ما نگاه فراگیر و توسعه ای داریم .

همتی فرد گفت : سازمان ملی تعلیم و تربیت در شرایط کرونا شکل گرفت و به دلیل نو پا بودن بعضی از مشکلات طبیعی است .ما به دنبال آن هستیم که در کودکستان ها مفهوم خانواده ها را به کودکان نشان دهیم .

او گفت : بنا داریم مجموعه دستگاه هایی که در حوزه کودک و خانواده هستند را به اجماعی برسانیم و در حوزه کودکان زیر ۷ سال انجام این حرکت مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.