بدنبال شهر بدون مانع در استان کرمان هستیم

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: وضعیت مناسب‌سازی در استان نسبت به گذشته بهتر است و ما دنبال شهر‌های بدون مانع هستیم تا الگو شوند.

علیرضا وحید زاده با اشاره به وجود ۳۰۷ هزار سالمند در استان کرمان و لزوم مناسب‌سازی فضا‌های عمومی برای تردد و حضور اقشار مختلف از جمله سالمندان، گفت: در مناسب‌سازی شهری، جمعیت سالمندان و افراد دارای معلولیت و زنان باردار که ۲۵ درصد جامعه را شامل می‌شوند، مورد توجه قرار می‌گیرند.

او افزود: این افراد نیاز به محیط‌هایی دارند تا بتوانند در آن با آرامش تردد کنند و در همین راستا باید فضا‌های شهری و اماکن عمومی برای استفاده این اقشار مناسب سازی شود.

او افزود: اکنون در بحث ساختمان‌ها و اماکن جدیدالتاسیس مشکلی نداریم چرا که براساس مصوبات موجود حتما باید مناسب سازی شده باشند تا پایان کار و مجوز  برایشان صادر شود، ولی در مورد اماکن قدیمی هنوز ایرادات و اشکالاتی وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ازفعالیت شورای مناسب‌سازی به ریاست استاندار کرمان و تشکیل جلسات فصلی آن خبرداد و بیان کرد: وضعیت مناسب‌سازی در استان نسبت به گذشته بهتر است و ما دنبال شهر‌های بدون مانع هستیم تا الگو شوند و بر همین اساس پنج شهر استان به عنوان پایلوت مناسب‌سازی در نظرگرفته شده اند.

وحیدزاده با بیان اینکه مناسب سازی بایستی از دو بعد ساخت و ساز‌های جدید، و سازه‌های از قبل احداث شده پرداخت افزود: رویکرد کلی مدیریت استان دیده شدن موضوع مناسب‌سازی در تمام شهرستان‌ها است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در کرمان حد فاصل میدان آزادی تا مشتاق به عنوان خیابان پایلوت مناسب سازی در دبیرخانه شورا انتخاب شده است افزود: مناسب سازی و سالمندی دو موضوعی هستند که بایستی آنقدر جا بیفتند تابصورت خودجوش مورد توجه قرار گیرند.

او به جمعیت ۲۶۰ هزارنفری ناشنوا در استان کرمان اشاره کرد وافزود: ۸ هزار و ۱۲۰ نفر از این افراد تحت پوشش بهزیستی بوده و خدمات دریافت می‌کنند.

برچسب ها: مناسب سازی ، ایرادات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار