افزایش ۲ برابری واردات شکر خام نسبت به سال گذشته

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از واردات ۷۰۰ هزار تن شکر خام در نیمه نخست امسال از طریق بندر امام خمینی (ره) به داخل کشور خبر داد و گفت: روند واردات شکر همچنان ادامه دارد.

بهروز آقایی گفت: در نیمه نخست امسال ۷۰۰ هزار تن شکر خام از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است تا نیاز به این کالای استراتژیک تامین شود.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان می گوید: روند واردات شکر در نیمه دوم امسال نیز همچنان ادامه دارد و این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.

به گفته او عمده واردات شکر خام از کشور‌های برزیل و هندوستان انجام می‌شود، واردات شکر در راستای امنیت غذایی کشور و تامین نیاز‌های داخلی انجام می‌شود.

آقایی گفت: بخش عمده‌ای از شکر خام واردشده به بندر امام خمینی به وسیله کامیون به واحد‌های نیشکری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ارسال شده است تا در این واحد‌ها تصفیه شوند.

این مقام مسئول گفت: سالانه حدود ۱.۵ میلیون تن شکر در داخل کشور تولید می‌شود و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی انحصاری واردات شکر خام، باقی نیاز کشور به این محصول استراتژیک را از طریق کشور‌های مورد نظر وارد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.