اجرای طرح بینایی سنجی دانش‌آموزان نیازمند

رئیس اداره بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان زنجان گفت:طرح بینایی سنجی دانش‌آموزان برای ۸۰۰ دانش‌آموز ۷ تا ۱۸ سال اجرا می‌شود.

شهروز ادیب فرد رئیس اداره بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان زنجان گفت: در راستای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این طرح به عنوان یکی از طرح‌های مهم اداره بهداشت اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه بینایی سنجی علمی است که در رابطه با مکانیزم دیدن، نقش مغز در دیدن و حل معایب غیر طبیعی چشم بحث می‌کند، افزود: برطرف کردن نارسایی‌های بینایی دانش‌آموزان یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

رئیس اداره بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان زنجان  ادامه داد: بررسی نارسایی‌های بینایی، تشخیص و تصحیح عیوب انکساری چشم، چگونگی تصحیح و بهبود چشم‌های آستیگمات و نامنظم یا دارای انحرافات آشکار و غیر آشکار، تشخیص دید غیر طبیعی و بهبود آن توسط عدسی‌های مختلف و عینک، تشخیص ارتباط ضایعات بدنی و مغزی با بینایی و چگونگی تاثیرات این ضایعات بر بینایی از دیگر اهداف اجرای طرح محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه طرح بینایی سنجی دانش‌آموزان برای افراد ۷ تا ۱۸ سال اجرایی می‌شود، گفت: این طرح برای ۸۰۰ دانش‌آموز در بازه زمانی مهر تا بهمن ماه اجرا می‌شود.

او  افزود: در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده این طرح از طریق مراکز طرف قرارداد و در سایر شهر‌هایی که مرکز مربوطه وجود ندارد از طریق مراجعه بینایی‌سنجی به صورت حضوری انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.