دپوی ۵ هزار تن شیرخشک در اصفهان

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر پنج هزار تن شیرخشک در استان اصفهان مازاد بر مصرف دپو شده و آماده صادرات است.

حسین ایراندوست با اشاره به آخرین وضعیت شیرخشک در استان اصفهان گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته و گزارش‌های ارسالی در حال حاضر با دپوی شیرخشک در کارخانه‌های تولید کننده استان اصفهان رو به رو هستیم.

او با بیان اینکه صادرات شیر خشک نیز آزاد است، افزود: باید توجه داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته عوارض صادرات نیز حذف شده است.

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهادکشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه برخی ادعا می‌کنند نرخ جهانی شیر خشک کاهش یافته و مقداری جذابیت برای صادرات از بین رفته است، تصریح کرد: این در حالی است که تا قبل از این شیرخشک به کشور‌های همسایه از جمله پاکستان، عراق و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شد.

او ادامه داد: مقداری تغییر در نرخ ارز نیز در این زمینه تأثیرگذار بوده است، اما ما سعی داشتیم با برداشتن عوارض و همچنین افزایش کیفیت قدرت رقابت در بازار‌های جهانی را افزایش دهیم.

ایراندوست اضافه کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر پنج هزار تن شیرخشک در انبار‌های شرکت‌های استان اصفهان روی دست تولید کنندگان مانده است.

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.