تزریق دز چهارم واکسن کرونا ۴۳ روز پس از زایمان

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مادران باردار ۴۳ روز پس از زایمان می‌توانند دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مادران باردار ۴۳ روز پس از زایمان از وضعیت و شرایط خاصی که دارند خارج می‌شوند و پس از گذشت این فاصله زمانی به یک فرد عادی تبدیل می‌شوند و بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانند دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند.

او افزود: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق دُزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا به مادران باردار بلامانع است و این ممنوعیت تنها در دُز چهارم این واکسن است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طبق اعلام کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا مناسب‌ترین واکسن برای مادران باردار سینوفارم است ضمن این که این نوع واکسن برای مادران شیرده هم مناسبت‌تر از سایر واکسن‌هاست و توصیه ما به این ۲ گروه از مادران جامعه دریافت این نوع واکسن، آن هم به‌موقع و بدون تأخیر بوده است.

احمدیان بیان کرد: بیماری کرونا بر سلامت بسیاری از افراد تأثیر می‌گذارد، اما گروه‌های خاصی مانند سالمندان، بیماران خاص و مادران باردار به علت شرایط خاص، بیشتر ممکن است در معرض خطر بیماری شدید و عوارض بیماری کرونا باشند به همین دلیل، افزایش ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کرونا در این گروه‌ها اهمیت بیشتری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.