آموزش‌ و پرورش تربیت‌کننده نسل تمدن‌ساز است

مدیرکل آموزش‌ و پرورش زنجان گفت:بر همه ما واجب است مطالبات مقام معظم رهبری در مدح تعلیم را پیگیری کنیم و فرمایشات ایشان را چراغ راه قرار دهیم.

علی اسماعیلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، با اشاره به ویژگی‌های شاخص جایگاه معلمان و مربیان تعلیم و تربیت، گفت: بر همه ما واجب است مطالبات مقام معظم رهبری در مدح تعلیم و تربیت را پیگیری کنیم و فرمایشات ایشان را الگو و چراغ راه خود قرار دهیم تا بتوانیم این مسیر را به سلامت طی کنیم.

او افزود: رهبر معظم انقلاب در ادامه می‌فرمایند آموزش‌ و پرورش تربیت‌کننده نسل تمدن‌ساز است و نسل جوان امروز باید دارای نیت اسلامی و ایرانی و معتقد به آرمان‌های امام و انقلاب باشند و مسیر حق و حقیقت را به عنوان مسیر سعادت در تعلیم و تربیت در نظر بگیرند.

اسماعیلی با اشاره به آخرین آمار تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل در استان زنجان، ادامه داد: امروز آموزش و پرورش استان زنجان میزبان ۲۱۹ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و این افراد به عنوان امانت الهی در دستان سازمان تعلیم و تربیت استان برای آموزش و تعلیم قرار دارد و امیدواریم این فرآیند و مسیر تعلیم به نتیجه برسد.

او  با اشاره به کادر آموزش و پرورش استان زنجان در سال‌جاری، افزود: بیش از ۱۴ هزار نفر در سطح استان زنجان در مقاطع مختلف آموزگار، دبیر، کادر اجرایی، مدیران و نیرو‌های خدماتی در تلاش هستند تا مسیر تعلیم و تربیت را کلاس‌های درس و آموزشگاه‌ها برای دانش‌آموزان فراهم کنند و امیدواریم بتوانیم در فرآیند آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده‌ساز جامعه موثر باشیم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان با اشاره به گزارش فعالیت‌های سال گذشته اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: به لطف الهی بیش از ۱۵۰ رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری سال گذشته توسط دانش‌آموزان زنجانی کسب شد و این موضوع باعث شد سطح علمی دانش‌آموزان استان زنجان در تراز اول قرار گیرد همچنین از سوی دیگر طرح تثبیت یادگیری دانش‌آموزان زنجانی به طور صد درصدی در راستای ارتقای سطح درسی دانش‌آموزان اجرا شد.

اسماعیلی با اشاره به رویکرد جدید اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، ادامه داد: در سال تحصیلی پیش‌رو تمام تلاش بر این است که رویکرد تحولی و آموزش هدفمند در قالب ساعات آموزشی تاثیربخش در موضوعات متفاوت تربیتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی غنی شود، به گونه‌ای که سند تحول بنیادین که ۱۱ سال قبل به تصویب رسید، به طور جدی در مدارس سطح استان به اجرا گذاشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.