کاهش بهای نفت خام در بازار انرژی

امروز در معاملات جهانی، قیمت نفت خام در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی و نیز تقویت قدرت دلار روندی نزولی به خود گرفت.

در روز‌های اخیر اعلام بسیج عمومی نیرو‌های نظامی از سوی روسیه برای جنگ اوکراین و خبر‌هایی در مورد احیای توافق هسته‌ای ایران موجب نوساناتی در بازار‌های جهانی نفت شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از این رو بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۵ درصد کاهش به ۹۰ دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید. این در حالیست که وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۴ درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

هر دو شاخص نقتی در هفته گذشته به ترتیب ۱.۵ و ۲.۳ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. تحلیلگران بازار انرژی بر این باورند احتمال تنش در بازار‌های جهانی عرضه نفت به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و نیز رکود اقتصادی در روز‌های آینده بسیار محتمل است.

طبق گزارش‌های منتشر شده از مراکز آماری آمریکا میزان ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در هفته گذشته به پایین‌ترین میزان خود از سال ۱۹۸۴ کاهش یافته است.

به دنبال افزایش ۷۵/. درصدی نرخ بهره بانکی که در روز‌های گذشته توسط بانک مرکزی آمریکا به تصویب رسید ممکن است تمامی بانک‌های مرکزی در جهان نیز تصمیم به افزایش نرخ بهره بانکی بگیرند که این اتفاق می‌تواند روند رشد اقتصادی در جهان را به شدت کاهش دهد.

تحلیلگران حوزه نفت می‌گویند چشم انداز ضعیف در مورد آینده بازار تقاضا در ماه‌های آتی موجب نوسانات شدید در بازار انرژی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار