جان کربی: فاصله زیادی تا رسیدن به توافق هسته‌ای داریم

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه ادعاهای واشنگتن درباره مذاکرات وین مدعی شد تا رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران فاصله زیادی وجود دارد.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با الجزیره درباره مذاکرات هسته‌ای، روابط روسیه و ایران و همچنین تحولات اوکراین سخن گفت.

طبق گزارش الجزیره، جان کربی مدعی شد: «تا رسیدن به توافق با ایران در موضوع هسته‌ای فاصله زیادی داریم.» او همچنین با تکرار ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر کمک تسلیحاتی ایران به روسیه در جنگ اوکراین گفت: «توسل پوتین به پهپاد‌های ایرانی نشان دهنده استیصال او در جنگ با اوکراین است.»

جان کربی اما پیش‌تر اعلام کرده بود که احیای توافق هسته‌ای بیش از هر زمان دیگری در دسترس است و مدعی شده بود: «به دلیل تمایل ایران برای کنار گذاشتن برخی از مطالبات خود، نسبت به ماه‌های گذشته، به زمان احیای توافق هسته‌ای بسیار نزدیکتر هستیم.»

این در حالی است که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با «جوئیش اینسایدر»، درباره احتمال بررسی توافق با ایران در کنگره گفت: «ما قبل از آن کار‌های زیادی داریم که باید انجام دهیم. من از رئیس‌جمهور (بایدن) حمایت می‌کنم. از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنم.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره جنگ اوکراین نیز مدعی شد واشنگتن تضمین خواهد کرد هر چیزی که اوکراین برای دفاع از حاکمیت خود لازم داشته باشد در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد و به حمایت از کی‌یف ادامه می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


جان کربی با بیان این ادعا که «پوتین اکنون در نتیجه جنگ با اوکراین منزوی شده است»، مدعی شد: «واشنگتن مشروعیت همه‌پرسی‌هایی را که در خاک اوکراین برگزار می‌شود به رسمیت نمی‌شناسد. همه‌پرسی بدنام در خاک اوکراین به وضوح نشان می‌دهد که پوتین در جنگ دچار سردرگمی شده است.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: «روسیه اکنون از موضع ضعف عمل می‌کند، زیرا در میدان نبرد چیز‌های زیادی از دست داده است. جنگ روسیه علیه اوکراین باید اکنون متوقف شود.»

«ریچارد میلز» معاون سفیر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل پیش از این مدعی شده است که شواهد و اسنادی در اختیار دارند که نشان می‌دهد روسیه در حال خرید برخی تجهیزات نظامی از جمله گلوله توپخانه و میلیون‌ها موشک از کره شمالی است.

روسیه پیش‌تر ادعای آمریکا مبنی بر خرید تسلیحات نظامی از ایران و کره شمالی را به شدت رد کرده بود و آن را بازی سیاسی آمریکا برای منحرف کردن اذهان عمومی عنوان کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۱
آنها به نفت و گاز احتیاج دارند و ایران به هواپیمای مسافربری،پیشرفته بوئینگ و ایر باس. در این بین بوئینگ ارج است. اگر ایران قرار داد سنگین برای خرید بوئینگ بندد ؛ قطعا آمریکا برجام را بر هم نخواهد زد. از طرفی موتورهای ایرباس هم جنرال الکتریک آمریکایی است و آمریکا در رقابت با فرانسه مانع فروش،ایرباس به ایران خواهد شد ( که قبلا نیز چنین کرد)
بوئینگ ۷۸۷ پیشرفته ترین و ایمن ترین هواپیمای حال دنیاست.
اگر صنعت توریسم در ایران با قوت شروع شود وضعیت اقتصادی کشور طی کوتاهترین مدت جبران می‌شود. توریسم تنها صنعتی است که همه اش درآمد است و چیزی را از دست نمی‌دهد. و فقط،یک سرمایه گذاری اولیه می‌خواهد که آنهم حفظ و دارای ارزش افزوده خواهد شد.
و همه آن در آمد و ورودی است. یعنی مثلا در صادرات نفت ما نفت از دست می‌دهیم و دلار میگیریم . یا در صادرات صنعتی آن تولید ات را می‌فروشیم.
اما توریسم صنعتی است که تقریبا فقط عایدی دارد و کشور چیزی،از دست نمی‌دهد. توریسم چرخهای قسمتهای،بسیار زیادی را به گردش می‌اندازد. از حمل و نقل تا صنایع غذایی تا پوشاک تا فرش دستباف تا هتل داری و .توریسم پزشکی و .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
اتفاقا فاصله خیلی خیلی کم است احمق و گاگول، تنها و تنها رفع تحریم است و بس ،پیمان شکنی از سمت امریکا بود و نه ما ایرانیان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
از طالبان شکست خوردید بعد اومدید التماس جلوی ایران برای تسلیم و خلع سلاح ایران ؟
چون برای زمستان گاز ندارید؟


ما برای دفاع از خودمان موشک می‌سازیم انبار میکنیم به هیچ کسی هم هیچ ربطی ندارد
شما هم اگر دنبال خرید نفت و گاز هستی تحریم مسخره تون رو جمع کنید تا بهتون نفت و گاز بفروشیم به نرخ روز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
سران و مقامات آمریکایی بی منطق، بی وجدان، بی انصاف، بی تعهد، دیکتاتور و دروغگو هستند و رژیم صهیونیستی افساری بر گردن آنها افکنده و حق انتخاب را از آمریکایی ها سلب کرده و این بزرگترین ننگ بر پیشانی مردم آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
اگر یک آزمایش اتمی داشتیم این قدر جرئت نداشتند که برای ما خط و نشان بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
نیستیم دل خسته راه با
اتم چندان فاصله .می سازیم به کوری دل و چشم بد خواهان اولین ازمایش در اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
بهترین کار در جواب جان کربی این است که یه مقام همسطح اون بگه درصورت نیاز ازmptخارج خواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
و ما ایرانیان در این فاصله زیاد صنعت هسته ای خود را به پیش خواهیم برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
ما ملت ایران شما را خوب می شماسیم و خوب می دانیم شما دنبال چه هستید ولی آن آرزو را بگور خواهید برد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
سلام ،

فعلا موضوع بحث قاسم سلیمانی است ،
خود من در زمان به قول آقای آنتونیو گوترش نرمش با غرب ،
یکماه دچار شک این حادثه بودم و حرف نمی زدم ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار