تأکید آمریکا بر تداوم حمایت‌های نظامی این کشور از اوکراین

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که این کشور به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در مقابل روسیه ادامه خواهد داد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز سه‌شنبه طی اظهاراتی تأکید کرد که این کشور به اعطای تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد داد.

طبق گزارش الجزیره، جیک سالیوان با اشاره به کمک‌های نظامی گسترده‌ای که این کشور تاکنون به اوکراین ارائه کرده است گفت: «به تجهیز اوکراین به تسلیحات مورد نیاز ادامه خواهیم داد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد: «واشنگتن از تمام مکانیزم‌های ممکن برای بازخواست روسیه به خاطر جنایت‌هایی که مرتکب می‌شود، استفاده خواهد کرد.»

او در ارتباط با تصمیم مسکو برای برگزاری همه‌پرسی در مناطق مورد نزاع گفت: «روسیه در اجرای همه‌پرسی در پاسخ به دستاورد‌های اوکراین در میدان نبرد، عجله می‌کند. این همه‌پرسی‌ها توهین به اصول حق حاکمیتی و تمامیت ارضی مورد تأکید نظام جهانی است. اقدامات روسیه بازتاب مشکلاتی است که این کشور با آن‌ها مواجه است. اجرای همه‌پرسی هیچ قدرت اضافه‌ای را در میز مذاکره به روسیه نخواهد بخشید.»

ظهر امروز مقامات خرسون و دو جمهوری دونتسک و لوهانسک اعلام کردند که قصد دارند برای الحاق به روسیه، همه‌پرسی عمومی برگزار کنند.

شبکه راپتلی روسیه به نقل از ریاست دولت محلی استان خرسون در جنوب اوکراین گزارش داد این استان تصمیم دارد تا یک همه‌پرسی عمومی را برای پیوستن به روسیه برگزار کند؛ هم زمان مقامات دو جمهوری دونتسک و لوهانسک قصد برگزاری همه‌پرسی‌های مشابهی برای الحاق به روسیه را دارند.

نیرو‌های روسیه کنترل ۹۵ درصد از منطقه خرسون در جنوب اوکراین را تحت کنترل خود دارند. کرملین بار‌ها گفته است این مسأله به مقامات خرسون و شهروندان این منطقه بستگی دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داده است که شورای مردمی جمهوری خلق لوهانسک تصمیم دارد تا یک همه‌پرسی را برای پیوستن این منطقه به روسیه در فاصله بین ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برگزار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار