معدنی پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقدام عملی برای تغییر نام معابر پایتخت انجام نگرفته است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: با وجود مصوبه برای نامگذاری برخی از معابر همچنان اقدام عملی برای تغییر نام معابر انجام نگرفته است.

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران یک رویداد فرهنگی است، نباید نامگذاری معابر را در حد یک پلاک کوبی ساده ببینیم بلکه این موضوع یک جریان فرهنگی برای معرفی و شناساندن مفاخر، مشاهیر و شهدای گرانقدر به جامعه است.

وی ادامه داد: نامگذاری معابر با استفاده از اسامی مفاخر، مشاهیر و شهدای شهر تهران و شهدای شاخص کشور یکی از اقدامات موثر در حوزه فرهنگ سازی در جامعه است؛  با این روش، جامعه با بزرگان خود در حوزه ها و عرصه های مختلف آشنا می شوند. همزمان با نامگذاری یک معبر به نام یک شهید بزرگوار یا یک عالِم و فرهیخته ، هم نام و یاد آن شخصیت زنده نگاه داشته می شود و هم مردم با سبک زندگی ایشان آشنا می‌شوند. باید نامگذاری معابر را یک فرصت مناسب برای اجرای کار فرهنگی دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در روند نامگذاری معابر باید به صورت دقیق مفاخر، مشاهیر، نخبگان و شهدای مناطق شناسایی شوند و هم معابر مناسب برای استفاده از نام آنان در نظر گرفته شوند.

معدنی پور با تاکید بر اینکه اجرای به موقع و مناسب نامگذاری ها می بایست مد نظر مناطق قرار گیرد، بیان کرد: طی بررسی های صورت گرفته، با وجود مصوبه شورا برای نامگذاری برخی از معابر در سال‌های گذشته اما همچنان اقدام عملی برای تغییر نام معبر انجام نگرفته و همین موضوع زمینه ساز گلایه مندی ساکنان و کسانی که درخواست تغییر نام را داده بودند، شده است. لذا اجرای به موقع مصوبات شورا و تعیین تکلیف آنها یکی از تاکیدات مهم ما است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار