حدود ۱۰۹ هزار خانوار شهری سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره‌مند هستند

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۸ هزار و ۹۵۲ خانوار شهری و یک‌هزارو ۶۴۸ خانوار روستایی در این استان زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

محمدرضا میرشکاری اظهارداشت: تا کنون سه هزار و ۹۲۶ کیلومتر شبکه گازرسانی در سیستان و بلوچستان اجرا و ۲ هزار و ۲۸۸ کیلومتر شبکه نیز در استان گازدار شده است.

وی بیان کرد: هم اینک بیش‌از ۱۱۳ هزار و ۶۷۰ مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۰ روستا در این استان قابلیت گازرسانی دارند که هم اینک ۲۵ روستا گازدار شده و پنج شهر استان نیز به شبکه گازرسانی متصل است.

وی اظهارداشت: طرح جامع گازرسانی سیستان و بلوچستان در شورای اقتصاد با هدف گازرسانی به ۷۰۰ هزار خانوار شهری تصویب شده است.

میرشکار بیان کرد: محل ورود خط گاز به سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر است که از حوزه عسلویه تغذیه می‌شود و تا دوراهی دشتک ادامه دارد و مقرر شده دوراهی دشتک به سربیشه متصل شود که در اینصورت یک امنیت انرژی در شرق کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش در حال انجام و ایرانشهر به چابهار نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به وسعت این استان که حدود ۱۱ درصد از گستره کشور را دربرگرفته، گازرسانی در چهار محور برنامه ریزی شد که شامل گازرسانی به شهر‌های مرکزی و غربی استان، گازرسانی به شهر‌های شمالی، گازرسانی به شهر‌های شرقی و گازرسانی به شهر‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بود.

وی با اشاره به اینکه همزمان خط انتقال خاش به میرجاوه نیز در حال اجراست، اظهارداشت: در حوزه خاش نیز کل شبکه مورد نیاز انجام و در انتظار تزریق گاز است و خط انتقال ایرانشهر - چابهار نیز به دلیل تامین گاز طبیعی به صورت خوراک و سوخت صنایع پتروشیمی و فولاد و نیروگاه‌های چابهار و کنارک در اولویت شرکت ملی گاز قرار دارد.

میرشکاری ادامه داد: در زاهدان با طرح ضربتی کل شبکه‌های مورد نیاز اجرا و در حال بهره برداری است که همه شهروندان و صنایع می‌توانند از آن استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار