تهویه مناسب کلاس‌های درس شهر‌های چهارمحال و بختیاری، نیازمند تخصیص اعتبار مناسب

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مشکل اصلی در تهویه کلاس‌های درس مربوط به شهر‌های بزرگ، نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است.

حسین امیریان با اشاره به طرح مهر، گفت: مقدمات بازگشایی مدارس در قالب این طرح انجام می‌شود و دستورالعمل این پروژه ابلاغ شده است.

وی به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: در هر خانه‌ای یک یا چند دانش‌آموز وجود دارد، ۲۲۰ هزار دانش‌آموز زیرمجموعه آموزش و پرورش هستند و متقاعد کردن این تعداد محصل برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار سخت است.

امیریان گفت: در تهویه مدارس دچار مشکل هستیم، حتی نمی‌توانیم بگوییم ۴۰ درصد مدارس استان تهویه مناسب دارند.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد مدارس مناطق روستایی، مناسب و تعداد دانش‌آموزان به لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کم است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در ۲۶ ماه گذشته که با شیوع کرونا مواجه بودیم و مدارس تعطیل بود آمادگی ذهنی و عملی مواجه با بیماری کرونا در بین دانش‌آموزان ایجاد شده است.

امیریان تصریح کرد: حدود ۱۴۵ بسته بهداشتی آماده شده است، همچنین پیگیری‌های لازم برای سیستم صابون در سرویس‌های بهداشتی مدارس در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق دورافتاده در حال انجام است.

وی گفت: نزدیک ۴۰ اتاق بهداشت با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است، همچنین امسال ۳۶ نیروی بهداشتی به عنوان مراقب سلامت به مدارس استان اضافه شدند که به بحث رعایت مسائل بهداشتی بسیار کمک کننده خواهد بود.


بیشتر بخوانید


امیریان گفت: بخش بسیار مهمی از طرح مهر، نیروی انسانی است که موضوع نقل و انتقالات، استخدام‌های ماده ۲۸ و قانون تعیین تکلیف انجام شد، در حال حاضر در حال انجام مصاحبه با کنکوری‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار