فشار‌های خارجی بر لبنان برای جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری

وزیر مهاجرت و امور پناهندگان لبنان درباره فشار‌های خارجی بر این کشور برای جلوگیری از اجرای طرح بازگشت آوارگان سوری هشدار داد.

«عصام شرف‌الدین» درباره طرح بازگشت آوارگان سوری که مرحله اول آن طی چند روز آینده اجرا می‌شود گفت: من و کارکنانم آماده همکاری با اداره کل امنیت عمومی برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان هستیم. بازگشت این آوارگان ابتدا به صورت داوطلبانه و سپس از طریق سازمان‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد.

به گزارش شبکه الجدید، وزیر مهاجرت و امور پناهندگان در دولت پیشبرد امور لبنان گفت: شمار زیادی از آوارگان سوری در داخل لبنان مشتاقانه خواستار بازگشت به کشور خودشان هستند و چمدان‌های خود را بسته‌اند، یعنی با اطمینان خاطر قصد دارد که به سوریه برگردند.

وی تصریح کرد: نجیب میقاتی تحت یک سری فشار‌ها از خارج قرار دارد و به نظر می‌رسد که می‌خواهد روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را متوقف کند. به همین دلیل من به عباس ابراهیم، مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان هشدار دادم که در این دام گرفتار نشود و این بسیار مهم است که وزیری که بعد از من روی کار می‌آید نیز به همین اندازه برای بازگرداندن آوارگان سوری تلاش کند.

منابع لبنانی گزارش دادند که چند روز دیگر کاروان آوارگان سوری با ۲۰۰ ماشین آماده حرکت به سمت سوریه می‌شود. در چارچوب طرح بازگشت پناهجویان مبنی بر بازگشت ماهانه ۱۸ هزار شهروند پناهجوی سوری، شمار زیادی از آوارگان سوری در مناطق عکار و طرابلس نیز به صورت داوطلبانه خواستار بازگشت به کشور خودشان هستند.

در حالی که لبنان در تلاش برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان هستند، مانع‌تراشی‌های بین‌المللی در این زمینه همچنان ادامه دارد چرا که این اقدام به معنای یک پیروزی برای «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار