وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه شکننده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه شکننده است و در تلاش هستیم حداقل نیاز آبی آنها تامین شود.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در بازدید از تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه با اشاره به عوامل اصلی کاهش شدید آب تالاب‌ها، گفت: خشکسالی شدید و کاهش شدید بارندگی در ماه‌های اخیر و همچنین خشک شدن رودخانه گدار که از منابع اصلی تامین کننده آب تالاب های شهرستان نقده به شمار می رود، از مهمترین عوامل ایجاد تنش و شکنندگی در این تالاب‌هاست.

وی با درخواست از شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی برای تامین نیاز حداقلی تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه، بیان کرد: طی ۲ ماه آتی، این تالاب‌ها میزبان پرندگان مهاجر وحشی خواهند بود که وجود حداقلی آب در آنان ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به پایش مستمر و مشترک زیستگاه‌های آبی و تالابی آذربایجان‌غربی با همکاری اداره کل دامپزشکی استان در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: تا این لحظه هیچ موردی از تلفات یا رفتار غیر عادی بین جمعیت پرندگان مهاجر وحشی استان مشاهده و گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.