آمریکا تحریم‌های جدید علیه چین را بررسی می‌کند

آمریکا با هدف بازدارندگی از آنچه ادعای حمله احتمالی چین به تایوان می‌نامد، تحریم‌های جدید علیه پکن را بررسی می‌کند.

آمریکا در حال بررسی بسته تحریمی جدید علیه چین با هدف ممانعت از حمله احتمالی پکن به تایوان است.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، منابع آگاه اعلام کردند که آمریکا در حال بررسی گزینه‌هایی برای بسته تحریمی علیه چین برای جلوگیری از حمله به تایوان است و اتحادیه اروپا نیز برای انجام همین کار تحت فشار دیپلماتیک تایپه قرار دارد.

این منابع گفتند که مذاکرات در واشنگتن و لابی جداگانه نمایندگان اتحادیه اروپا در تایپه هر دو در مراحل اولیه هستند و این واکنشی به ترس از حمله چین به تایوان و افزایش حضور نظامی در تنگه تایوان است.

بسته‌های تحریمی در هر دو مورد فراتر از تحریم‌هاییست که غرب برای محدود کردن تجارت و سرمایه‌گذاری با چین در فناوری‌های حساس مانند تراشه‌های رایانه‌ای و تجهیزات مخابراتی اعمال کرده است.

این منابع جزئیاتی درباره تحریم‌ها ارائه نکردند.

یک مقام ارشد سابق وزارت بازرگانی آمریکا دراین باره گفت: «با توجه به درگیری گسترده آمریکا و متحدانش با اقتصاد چین، اعمال احتمالی تحریم‌ها علیه چین بسیار پیچیده‌تر از تحریم‌های روسیه است.»

چین،  تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و مداخلاتی که آمریکا در روابط میان دو طرف انجام داد باعث شده تا در حال حاضر تنش در تنگه تایوان افزایش یابد.

سفر ماه گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان و به دنبال او هیئت‌های دیگری که به تایوان رفتند بر واکنش های تند چین افزوده است.

در حال حاضر مانور‌های نظامی و رزمایش‌هایی که چین در اطراف تنگه تایوان انجام می‌دهد بیش از پیش شده و مقام‌های مختلف چین هشدار‌های مکرری صادر می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار