خُلفِ وعده آقاى شهردار براى معتادين خانه به دوش/ سردار رحيمى: هيچ دستگاهى معتادان متجاهر را جمع آورى نكرده است

رییس پلیس پایتخت گفت: در ارتباط با جمع آورى معتادان متجاهر هیچ دستگاه و سازمانی تا به امروز جمع آوری را انجام نداده است.

در گوشه و كنار شهر حضور دارند و مختص به مكان و جايگاه خاصى نيستند يعنى به نوعى مى توان گفت كه معتادان خانه به دوش براى خودشان در شهر جولان مى دهند و به نظر مى رسد از وضعيت خود هم راضى هستند و متاسفانه حضور اين افراد در شهر، حس ناامنى را براى شهروندان پديد آورده است.

اين افراد چهره شهر را هم مخدوش كرده اند و با ظهور بيمارى كرونا، اینمسئله بيشتر خود را نشان داد و رعایت‌نشدن پروتکل‌ها از سوی معتادان در برخی مناطق، نگرانی‌هایی برای سلامتی خود آنها و البته شهروندان ایجاد کرد و حقوق انسانى و امنيت اجتماعى باوجود چنين افرادى تضعيف شده است.

براى جمع آورى و ساماندهى معتادان متجاهر، متاسفانه هر دستگاه و سازمانى يك آمار خاصى مى دهد اما متاسفانه كاهش اين افراد در شهر به چشم نمى خورد حتى برخی ناهماهنگی‌ها یا همسو نبودن دستگاه‌ها در روند اقدام، دوگانگى ایجاد کرده و منجر به ناکام‌ماندن طرح‌های نتيجه بخش می‌شود.

عليرضا زاكاني شهردار تهران پيش از نشستن بر صندلي رياست، دغدغه معتادان متجاهر را داشت و در سخنرانى هايش اين افراد را پاره تن مي دانست و اعلام كرده بود كه ظرف ٢ ماه معتاد متجاهر در تهران نخواهيم داشت، در حال خاضر ١ سال مى گذرد و اتفاق تازه اى رخ نداده است، مهدى اقراريان عضو شوراى شهر تهران گفته كه شهردار تهران روزهاى اول آرمانى فكر مى كرد و وعده او برای معتادان متجاهر نتيجه بخش نبوده است.

همچنين دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران چندى پيش اظهار كرده بود كه بین ٦٥ تا ٧٠ درصد معتادان متجاهر کشور در استان تهران هستند که ساماندهی این افراد کار بسیار دشواری است و از ابتدای سال تاکنون بیش از ١٢ تن مواد مخدر در استان تهران کشف شده است. براساس برآورد‌های صورت گرفته ٥٠ درصد معتادان متجاهر از سایر استان‌های کشور وارد تهران شده اند و در تهران سکونتگاه ندارند پیشنهاد اولیه ما این است که این افراد بعد از جمع آوری و تفکیک به استان‌های مبدا بازگردانده شوند تا بار تهران کمتر شود.

چند روز گذشته، شهردار تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در قرارگاه اجتماعی کاملا اعداد و ارقام موجود است. سه هفته پیش مطرح کردیم که ساماندهى معتادان متجاهر را ما شروع کنیم. این کار با ستاد مواد مخدر، نیروی انتظامی و فراجا مطرح شد و مجوز اصلی را از فرماندهی کل قوا دریافت کردیم.

وى تاكيد كرد: دوستان نیروی انتظامی گفتند که این کار را خودشان انجام مى دهند، ما هم منتظریم که انجام بدهند اما آمار پليس براي ساماندهي معتادان متجاهر نادرست است.

به همين دليل اين موضوع را از سردار رحيمى رييس پليس پايتخت جويا شديم، او در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار كرد: در ارتباط با جمع آورى معتادان متجاهر هيچ دستگاه و سازماني تا به امروز جمع آوري را انجام نداده است و  اگر دستگاه ديگرى مدعى به جمع آوري است به ما بگويد.

رييس پليس پايتخت تاكيد كرد: ما معتادان را جمع آورى مي كنيم و منتظر ظرفيت خالي هستيم، بالغ بر ٨ هزار معتاد متجاهر ساماندهي نشده و رها در شهر داريم.

حال سوال اينجاست، بر سر چنين معضل مهمي در شهر چرا بايد اين همه تناقض و اختلاف نظر وجود داشته باشد، آيا قرار نيست پرونده معتادان متجاهر در تهران بسته شود؟ نكته مهم اين است كه مردم با ديدن و شنيدن اين آمار ضد و نقيض تنها بي اعتمادي شان افزايش پيدا مي كند و حس رضايت خود را از دست مي دهند.

اميد است مسئولان شهرى و انتظامى فكري كنند، تصميم درست اتخاذ كنند و آمارهاى دقيقي ارائه دهند زيرا اين معتادان متجاهر جزوی از حيات شهري هستند و بايد مورد توجه قرار گيرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار