کرملین: پوتین و رئیسی در حاشیه نشست شانگهای دیدار می‌کنند

دستیار امور بین الملل کاخ کرملین از برنامه دیدار رؤسای جمهور روسیه و ایران در سمرقند خبر داد.

یوری اوشاکوف، دستیار امور بین الملل کاخ کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با همدیگر دیدار خواهند کرد و در خصوص اوضاع برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام گفتگو می‌کنند.

طبق اعلام یوری اوشاکوف، پوتین همچنین در حاشیه این نشست با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نیز دیدار خواهد کرد و در خصوص اوضاع اوکراین با وی به بحث و گفتگو خواهد نشست.

دستیار امور بین الملل کاخ کرملین همچنین تصریح کرد ایران سال آینده میلادی در نشست سازمان همکاری شانگهای در هند به عنوان عضو کامل شرکت خواهد کرد. یوری اوشاکوف همچنین گفت: قرار است پوتین با سران آذربایجان، هند، پاکستان، قرقیزستان و ترکمنستان نیز در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند دیدار کند.

قرار است رئیس جمهور ایران به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای فردا (چهارشنبه) به ازبکستان سفر کند. رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی رئیس جمهور ازبکستان، ملاقاتی خصوصی با شوکت میرضیایف خواهد داشت و مقامات دو کشور در حضور روسای جمهور چند سند همکاری امضا خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
هرچی که ارباب پوتین بگه.فقط!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
ما خودمان می دانیم مستعمره هستیم لازم نیست هی مرتب یادآوری کنید!
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۶:۱۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
بیدار شو بدبخت
از غار بیا بیرون
بیشتر از 40 ساله ایران انقلاب شده و اهریمن ملعون (ش ا ش) فرار کرد و به درک واصل شد ، چند روزی هست که ننه ی استعمارگرا (رتیل پیر انگل ستان) هم سقط شد.
اگر دوست داری هنوز برده باشی و سواری بدی ، برو انگل ستان پیش روباه مکار
البته درگذشت گربه ننه را بهش تسلیت بگو
Iran (Islamic Republic of)
نظر کدو
۲۳:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
راست میگه چرا رفتی تو غار؟
آخرین اخبار