راه اندازی مرکز فوق تخصصی اکو قلب جنین در فسا

مرکزسرویس فوق تخصصی اکو قلب جنین با تشخیص و درمان بیماری‌های مادرزادی قلب، در کلینیک فوق تخصصی فرهنگیان فسا راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با توجه به اینکه ناهنجاری‌های قلبی یکی از شایعترین اختلالات مادرزادی است و برخی از نوزادان هنگام تولد با ناهنجاری‌های قلبی به دنیا می‌آیند، اکو قلب جنین یکی از روش‌های تشخیص اختلالات مادرزادی قلب است که با کمک آن می‌توان ساختار قلب جنین را بررسی و بسیاری از اختلالات عمده را قبل از تولد نوزاد تشخیص داد.

دکتر وکیل گفت: برای راه اندازی این مرکز بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار هزینه شده که بعد از شیراز این دومین مرکز تشخیص مشکلات قلب جنین و نوزادان در استان فارس به شمار میاد که روزانه توان غربالگری و معاینه ۲۰ مادر باردار و نوزاد را دارد.

او با بیان اینکه با راه اندازی دستگاه اکو قلب جنین در فسا علاوه بر ارائه خدمت بصورت دائم به بیماران شهرستان فسا، بیماران شرق فارس و استان‌های هم جوار هم می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند افزود با راه اندازی اکو قلب جنین در این مرکز پیش بینی میشود سالانه بیش از ۱۵۰۰ نفر از مادران باردار پرخطر تحت بررسی قلب جنین قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: سرویس فوق تخصصی اکو قلب جنین با تشخیص و درمان بیماری‌های مادرزادی در روز‌های شنبه و یکشنبه با حضور دکتر محمدعلی فلاحی فوق تخصص قلب جنین، نوزاد و اطفال در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فرهنگیان و دستغیب آماده خدمت رسانی به مراجعان است.

دکتر محمد علی فلاحی فوق تخصص قلب جنین، کودک و اطفال هم بهترین زمان تشخیص بیماری‌های مادرزادی قلب و نامنظمی‌های قلب جنین را هفته هفدهم تا بیست و سوم بارداری مادر عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از فواید راه اندازی اکو قلب، بررسی و تشخیص مشکلات قلبی در نوزادن و کودکان است که در این مرکز به صورت تخصصی مورد برسی قرار میگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار