کمبود ۱۲ هزار صندلی سینما در استان قزوین

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان قزوین از کمبود ۱۲ هزار صندلی سینما در استان خبر داد.

میلاد حبیبی مدیر امورسینمایی حوزه هنری استان قزوین گفت: به نسبت جمعیت، این استان با کمبود ۱۲ هزار صندلی سینما مواجه است و تنها دو سینمای فعال با تعداد صندلی محدود در مرکز شهر دایر است و شهرستان‌های این استان فاقد سالن سینما می‌باشند.

حبیبی افزود: بر اساس استاندارد‌های مربوطه به ازای حدود ۱۰۰ نفر جمعیت باید یک صندلی سینما وجود داشته باشد، در حالیکه اکنون استان قزوین با جمعیت بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر، دارای قریب به ۵۰۰ عدد صندلی سینما است.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حال حاضر با ۲ سینمای فعال جزو پرمخاطب‌ترین سینما‌ها در سطح خود می‌باشد ادامه داد: با توجه به استقبال مردم استان از سینما‌ها انتظار می‌رود با همکاری مسئولین استانی بتوانیم در شهرستان‌های استان سینما احداث کنیم و یک پردیس سینمایی مناسب در مرکز شهر قزوین داشته باشیم.

حبیبی اضاقه کرد: در چند ماه گذشته سالن‌های سینما بهمن بازسازی شد همچنین و کیفیت تصویر و نمایش و زیرساخت سالن سینما ارتقا داده شد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان قزوین گفت: حوزه هنری و موسسه بهمن سبز همراه در تلاش است زیرساخت‌های سینمایی در سطح کشور را ارتقا دهد و این امر با همکاری مسئولین استانی و شهرستانی، مانند شهرداری، استانداری و … مسیر خواهد شد و حوزه هنری و موسسه بهمن سبز آماده سرمایه گذاری و احداث سالن‌های سینما می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار