استاندار سمنان تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌ کاروانسراهای استان سمنان در جذب گردشگر

هاشمی گفت:استان سمنان در مسیر مشهد ۳۰ کاروانسرای شاه عباسی، ۲ شهر نمونه گردشگری و ۴۰ نقطه هدف گردشگری دارد که می‌تواند نتیجه مطلوبی در جذب گردشگران داشته باشد.

استاندار سمنان آزادی کاروانسرای شاه عباسی سمنان را اتفاق بزرگی دانست که رقم خوردن آن به دلیل درخواست مردم و دستور رئیس جمهور، ضروری و بسیار مهم بود و با وفاق و همدلی مردم، مسئولان و اهالی رسانه رقم خورد.

سید محمدرضا هاشمی بیان کرد: برای تبدیل شدن استان سمنان از معبر به مقصد، با بهره‌گیری از حضور زائران امام رضا (ع) باید برنامه ریزی و تلاش شود.

استاندار سمنان با تاکید بر اهمیت توسعه مشاغل روستایی به ویژه در روستا‌های هدف گردشگری افزود: استان سمنان ۱۱۰ بومگردی و ۸۵۶ اثر میراثی ثبت ملی دارد.

هاشمی ابراز داشت: در شرایطی که کشاورزی به دلیل خشکسالی رونق سابق را ندارد، گردشگری، بعد از خودروسازی پردرآمدترین صنعت است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: تلاش‌ها برای اصلاح مسیر راه آهن در محوطه باستانی تپه حصار و ثبت جهانی آن نیز به منظور توسعه گردشگری در دستور کار است.

استاندار سمنان بیان کرد: علت عمده تلفات جانی در جاده و محور شرقی- غربی در محدوده استان سمنان واژگونی و انحراف خودرو‌ها از جاده است که با ایجاد جاذبه‌های گردشگری، می‌توان این حوادث را کاهش دارد و بی‌شک کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان نقش مهمی در تحقق این هدف دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.